To be, or not to be To be, or not to be

SEO: To be, or not to be

Când dezactivați reclamele, nu mai primiți trafic. Când dezactivați SEO, traficul continuă să vină.

Merită să renunți la SEO? O poveste reală din 2024.

La începutul anului am găsit o nișă foarte ofertantă din punct de vedere al marketingului online, dar mai ales din perspectiva SEO. Când descoperi o oportunitate acționezi. 

Am identificat cinci competitori direcți după notorietatea brandului, cifră de afaceri și numărul de interogări. Primul primul loc dominând piața cu o cifră de afaceri de peste 160.000.000 RON în 2023. Cu 82% mai mult decât al doilea concurent, iar ceilalți trei concurenți sunt la ani distanță față de brandul de pe locul #1

Timp de o săptămână am audiat riguros toate cele cinci site-uri, m-am străduit să aflu tot istoricul fiecărei afaceri.

Timp de 4 luni am monitorizat:

  • Fluxul de produse noi adăugate pe site
  • Dinamica prețurilor
  • Campaniile de Google și Facebook Ads
  • Activitatea pe social media și newslettere
  • Tracking pe 500 de cuvinte cheie

Rezultatul cercetării mele a fost surprinzător. Am descoperit că al doilea concurent nu efectuase nicio activitate SEO din 2021, concentrându-se pe Google Ads și Digital PR.

Fără ezitare, am identificat proprietarul afacerii și l-am contactat. Acesta m-a redirecționat către departamentul intern de marketing. După aproximativ o oră și douăzeci de minute, am concluzionat: „Noi nu facem SEO!”.

Pentru a înțelege mai bine situația, am aflat că specialistul departamentului de marketing făcea SEO de peste 12 ani, având o vastă experiență în domeniu.

Expresia „Noi nu facem SEO” mi-a rămas întipărită în minte.

Cum de un specialist SEO nu face SEO? M-am întrebat dacă merg în direcția corectă și am început să-mi fac propriile cercetări.

Când spunem SEO, spunem Google, așa că am luat decizia să verific direcția în care merge Google. Am luat urma veniturilor lui Google. Mai jos vezi graficul cu veniturile.

Sursa: Statista

Cercetarea mea a continuat, am vrut sa descopăr canalul care aduce veniturile cele mai mari din publicitate ale lui Google.

Veniturile Google provin majoritar din Search, nu YouTube, conform documentelor financiare ale Alphabet Inc. Google prioritizează advertising-ul, cu numeroase actualizări pentru a menține calitatea rezultatelor căutării. Documentele subliniază că Google este mai mult o platformă de advertising decât un motor de căutare.

Google protejează strict partea de search, cu numeroase actualizări ale algoritmilor comparativ cu alte platforme.

Sursa: FourWeekMBA

Un aspect interesant pe care l-am remarcat în document este paragraful de la pagina 19

„Multe site-uri încalcă sau încearcă să încalce liniile directoare ale Google, inclusiv prin încercarea de a obține în mod abuziv o poziție mai bună în rezultatele căutărilor – față de locul pe care l-ar ocupa în clasamentul Google după evaluarea de către motorul de căutare a relevanței și utilității. Astfel de eforturi au afectat și pot continua să afecteze calitatea conținutului din motorul de căutare și le determină să afișeze conținut fals, înșelător, sau nedorit.”

Dar și paragraful de la pagina 17 care spune „Conținutul problematic de pe platformele noastre, inclusiv conținutul de calitate scăzută generat de utilizatori, spam-ul web, fermele de conținut și alte încălcări ale liniilor noastre directoare ar putea afecta calitatea serviciilor noastre, ceea ce ar putea să ne afecteze reputația și să descurajeze utilizatorii noștri actuali și potențiali să ne folosească produsele și serviciile.”

Aceste două paragrafe te duc inevitabil să faci corelația între venituri și modificările de cerințe ale lui Google. Nicio platformă nu are atât de multe modificări de cerințe. În ultimii 3 ani, Google a lansat 8 Core Update, 19 majore și 75-150 de actualizări minore. Google menționează mii de îmbunătățiri în fiecare an.

Concluzia este una singura: Google își protejează cel mai bine partea de search! 

Dacă este atât de importantă pentru Google este importantă și pentru mine, pentru noi toți. Nimeni nu știe ce surprize ne așteaptă în anul 2024. Dar vedem că Google a amestecat discret anunțurile sponsorizate în rezultatele organice timp de aproape un an, iar recent a oficializat acest lucru printr-o actualizare a documentației

Sursa: Google Ads Help

Gând final – Supraviețuiește cel care se adaptează cel mai bine

Sistemele Google evoluează în timp prin selecție naturală, păstrând ceea ce funcționează și eliminând ceea ce nu-i aduce venituri. Google Search este un joc pe pagina unu, care devine din ce în ce mai greu de jucat, deoarece valul de căutări este în creștere constantă și ridică ștacheta pentru conținut de înaltă calitate.

Analizând direcția în care se îndreaptă Google și importanța SEO în peisajul digital actual, devine clar că SEO rămâne esențial pentru performanța pe termen lung a unui site. Deși Google Ads poate aduce venituri semnificative, costurile asociate cresc continuu, făcând din SEO o strategie indispensabilă pentru a asigura un flux constant și sustenabil de trafic.

Să nu faci SEO este ca și cum nu ai culege fructele de pe ramurile cele mai de jos.

Super-Prieteni faceți SEO, consolidați-vă brandul și profitați de avantajul competitiv cât mai puteți, folosiți dinamica pieței în favoarea voastră

Când dezactivați reclamele, nu mai primiți trafic. Când dezactivați SEO, traficul continuă să vină. 

Lasă un răspuns