Secretele optimizării pentru motoarele de căutare Secretele optimizării pentru motoarele de căutare

Secretele SEO se încadrează în „cum”, nu în „ce”. 

Zilnic suntem asaltați pe TikTok, YouTube si bloguri SEO de specialiști care pretind că nu există secrete în optimizarea pentru Google. Deoarece 90% dintre toți specialiștii SEO par să urmeze sfaturile limitate oferite de GURU SEO, probabil, există relativ puține secrete în această industrie. Dar există secrete, deși nu sunt „toate la fel”.

Trebuie concepute metode de optimizare pentru motoarele de căutare în ceea ce privește cercetarea și analiza cuvintelor cheie (de fapt, nu sunt același lucru), analiza paginilor de rezultate ale căutării, analiza legăturilor, analiza conținutului și designul site-ului. Pentru un specialist SEO, „designul unui site web” are mai mult de-a face cu conținutul și structura și mai puțin cu „aspectul”. De fapt, pentru SEO, „designul unui site web” nu are nimic de-a face cu modul în care arată sau se simte un site web.

Metodologiile SEO trebuie, de asemenea, să aibă în vedere analiza concurenței, analiza performanțelor, cercetarea pieței și multe altele. Toate aceste sarcini trebuie îndeplinite, dar există întotdeauna mai multe moduri de a face oricare dintre ele. Secretele SEO se încadrează în „cum”, nu în „ce”. 

Optimizarea pentru motoarele de căutare este 70% cercetare, 20% analiză și 10% muncă (sau pe-aici). Iar munca se împarte în două categorii: crearea de conținut și crearea de link-uri. Bineînțeles, poți diviza aceste categorii și mai mult în elaborarea conținutului în afara site-ului, elaborarea conținutului pe site, crearea de linkuri externe și crearea de linkuri interne. Dar, la urma urmei, ar trebui să aloci mai mult timp cercetării și analizei decât activității practice reale de SEO.

Iar acele rapoarte lunare de poziționare de care suntem cu toții atât de îndrăgostiți nu constituie nici cercetare, nici analiză (ele fac pur și simplu parte din serviciul clienți, care nu face parte deloc din optimizarea pentru motoarele de căutare). Dacă îți limitezi analiza la a te uita doar la rapoartele de ranking, nu fi surprins dacă ești frustrat de campaniile tale SEO. Oamenii care se uită doar la rapoartele de poziționare nu au secrete SEO. Habar nu au ce înseamnă SEO.

Ar trebui să îți ia mai mult de 5 minute să enumeri toată munca pe care o faci pentru optimizarea pentru motoarele de căutare fără niciun fel de efort. Nu vei cuprinde chiar totul în această primă listă, dar ar trebui să fie destul de extinsă. Dacă ai o listă scurtă, atunci le permiți altor persoane să facă cercetarea și analiza în locul tău, iar asta este o formulă pentru dezastru, deoarece ești inevitabil considerat responsabil pentru că tu ești cel care decide asupra campaniilor tale.

Secretele SEO sunt mijloacele reale pe care le folosim pentru a ne face treaba.

Nu vorbim deschis despre aceste lucruri: site-urile unde punem link-uri pentru a „lansa” o campanie (poate că o stupoare indusă de iarbă v-ar putea determina să scrieți pe blog despre astfel de pepiniere de link-uri grozave, dar ar trebui să vă învățați repede lecția). Există relativ puține pepiniere private de linkuri (nu confunda cu un PBN). Cele mai multe sunt resurse comune, accesibile publicului. Doar că nu vezi niciun blogger SEO să le discute. Ești al naibii de prost dacă crezi că merită să împărtășești astfel de resurse pe blogul sau canalul tău de YouTube.

Voi fi aici peste un an, încă scriind pe blog despre SEO. Peste un an, nimeni nu va fi auzit de tine dacă îți împărtășești secretele astăzi.

Nu vorbim despre instrumentele interesante de analiză pe care le construim pentru noi înșine pentru că nu avem nicio intenție de a le împărtăși. Nu le vom vinde. Nu îi vom ajuta pe alții să le reproducă. Acestea sunt adevărate secrete SEO și s-ar putea să nu fie mai bune decât cele ale altora, dar faptul că lăsăm oamenii să ghicească cât de mult putem cu adevărat să înțelegem din rezultatele căutărilor ne ajută să ne menținem concurența în echilibru. În plus, cele mai bune instrumente SEO sunt instrumente artizanale, făcute pentru o singură minte. Nu poți folosi cu ușurință instrumentele SEO ale altcuiva.

Probabil că, oricum, nu vrei să-ți petreci timpul învățând cum să faci analize în același mod în care le face altcineva în această industrie. La urma urmei, dacă majoritatea oamenilor verifică doar backlink-urile pe Ahrefs/Semrush! – e clar că skillurile lor SEO sunt zero barat, așa că de ce să le studiem metodele? Trebuie să privești dincolo de paginile care trimit linkuri către un anumit site. Vrei să știi care sunt linkurile care contează de fapt (foarte puține dintre ele) și care sunt linkurile cu care se poate concura.

Dacă nu poți concura cu link-urile celorlalți trebuie să ieși din joc, nu pentru că așa funcționează link-urile, ci pentru că ei își construiesc un profil de backlinking și trebuie să tratezi fiecare dintre link-urile lor ca pe un specimen de test. Cele mai multe dintre ele sunt link-uri mizerabile, care nu transferă nicio valoare. Trebuie să îți dai seama care sunt linkurile care funcționează cu adevărat și cum poți egala sau bate acele linkuri.

Trebuie să știi mai multe despre obiceiurile de căutare ale utilizatorilor decât ceilalți concurenți ai tăi. Dacă el urmărește cuvântul „whisky”, s-ar putea să ai un avantaj dacă te duci după „single malt scotch whisky”. Cei mai mulți specialiști în SEO nu explorează cuvintele long-tail, deoarece clienții sau companiile lor nu le permit acest lucru (deși lucrurile vor începe să se schimbe masiv, odată ce comportamentul utilizatorilor merge, oricum în direcția unor interogări mai aprofundate și mai specializate). Totuși, realitatea este că mulți owneri își doresc să se poziționeze bine în principiu și, adesea, doar pe cuvintele cele mai puternice, cu cele mai multe căutări. 

Secretele tale privind optimizarea pentru motoarele de căutare pot fi puține și simple, dar trebuie să le ții pentru tine, să le împărtășești cu cât mai puțini oameni. Tehnicile se succed cu o viteză amețitoare. Eu rareori continui să fac același lucru mai mult de șase luni. Nu are rost să te bazezi pe o singură metodologie. Trebuie să fii întotdeauna la curent și tacticile tale să fie inovatoare. Mereu este cineva care te supraveghează.

Uneori, secretele SEO se ascund chiar sub nasul tău

Toată lumea poate ști că există un superSEO, care a creat comunități pe Facebook pe nișe diferite unde își promovează în secret clienții prin postări de calitate. Tot acest specialist SEO are relații cu publicațiile unde scrie articole de cea mai bună calitate pentru clienții lui fără a pune link către site-ul clientului. Un specialist SEO știe cum poate să aducă valoare unui brand prin entități și conținut de valoare.

A fi acel individ cu resurse super-secrete, tehnici viclene, reguli subtile, dar de altfel impecabile, este mai bine decât a fi cel mai influent blogger de pe net. Bloggerii populari pot da nas în nas cu motoarele de căutare și pot descoperi că stilul lor lasă de dorit. Specialiștii SEO cu superputeri și instrumente secrete trebuie doar să se retragă, să-și țină gura închisă și să se bucure de satisfacții atât timp cât sunt posibile.

Acesta este motivul pentru care comunitatea spammerilor black hat este în continuă agitație (chiar și astăzi, da. Nu mai poartă treningul clasic al mafiei, dar haina schimbată nu înseamnă că obiceiul este fundamental schimbat). Fac schimb de sfaturi și trucuri toată ziua, replicând succesul de scurtă durată al celorlalți. Fac tot ce le stă în putință pentru a face bani unii de pe urma altora. Unii dintre ei vor vinde instrumente care au fost atât de mult folosite încât sunt aproape complet lipsite de valoare atunci când ajung pe piață și SUNT lipsite de valoare în șase luni. Dar cei novice continuă să cumpere scenariul pentru că „dacă a funcționat pentru el, ar trebui să funcționeze și pentru mine”.

Specialistul SEO obișnuit, care aplică cele mai bune practici, nu trebuie să împărtășească mai mult decât anecdote și sfaturi tehnice standard pentru a-și menține avantajul competitiv. Resursele pe care le creezi pentru munca ta sunt resursele TALE, instrumentele tale. Ele nu sunt subiectul cool de săptămâna viitoare de pe blog. Nu vor fi niciodată click bait. Aceste resurse sunt perfect interpuse între tine și prostia crasă. 

Și ce dacă alți 500 de specialiști în SEO și-au dat seama de același lucru ca și tine? Cei mai mulți specialiști SEO nu gestionează mii de campanii SEO. Șansele ca comunitatea SEO să își submineze instrumentele naturale și secretele analitice prin utilizarea abuzivă comună sunt considerabil mai mici decât șansele ca ultima resursă de linking din această săptămână să fie lipsită de valoare în șase luni.

Dacă vrei să dai înapoi comunității, poți să te implici în moduri mai productive. Ne lipsesc studiile de caz bune și, deși nu avem standarde după care să judecăm calitatea studiilor de caz, putem crea un consens cu privire la ce studii de caz sunt utile și care nu sunt. Studiile de caz sunt genul de informații pe care poți să le împărtășești în siguranță cu colegii tăi, atâta timp cât nu te concentrezi prea mult pe tehnici.

De fapt, studiile de caz care încearcă să demonstreze sau să infirme tehnici nu sunt utile, deoarece lipsa de standarde din industria noastră asigură practic că toate studiile de caz sunt discutabile.

Poți, de asemenea, să contribui și tu, păstrând vii cunoștințele dobândite cu greu care ajută la rezolvarea problemelor tehnice dificile. Pentru mulți oameni trec ani de zile fără să se confrunte cu servere bizar configurate, dar atunci când dau peste această problemă le este foarte greu să găsească soluții. 

Îți poți ajuta colegii prin recenzii ale site-urilor (nu împărtășești tehnici, ci doar oferi feedback și îi ajuți pe oameni să învețe elementele de bază). Și poți ajuta comunitatea prin îndemnarea la elaborarea unor standarde.

Avem nevoie de standarde pentru a ne ajuta să stabilim o bază comună pentru cercetare și analiză. Standardele nu se referă la certificare, ci la performanță. Standardele nu elimină secretele și avantajele competitive; de fapt, standardele ajută la perfecționarea secretelor și a avantajelor competitive, deoarece depășirea standardelor este un lucru bun. Dacă știi că o campanie SEO de bază ar trebui să aibă doar 70% vizibilitate în căutări și tu atingi 80% vizibilitate în căutări, oferi un serviciu mai bun decât minimul.

Standardele ne ajută să stabilim valoarea în metodele și resursele noastre nespuse. Standardele ne ajută să le arătăm oamenilor că trebuie să căutăm metode mai bune și idei noi. Standardele împart universul în „bălării” și ” practici profesionale recunoscute”.

Standardele vor deschide ușa pentru secrete SEO cum nu s-a mai văzut până acum, deoarece toate instrumentele SEO interesante vor dispărea și vor fi înlocuite de un set de instrumente de bază pe care toată lumea ar trebui să știe să le folosească. Orice altceva pe care îl vei dezvolta pentru tine însuți va fi top. Acesta va fi secretul succesului tău pe termen lung.

Atâta timp cât îți ții gura închisă și nu scrii pe blog despre asta.

Nevoia de experți SEO 

Odată cu schimbările aduse de AI și noile tehnologii ale lui Google crește nevoia de specialiști SEO. Cele mai multe afaceri nu sunt conștiente de aceste schimbări și nu vor ști că trebuie să își schimbe strategiile până când traficul nu va scădea. În această lume nouă, expertul SEO este mai valoros ca niciodată, deoarece acest set de competențe este extrem de necesar. Companiile trebuie să conștientizeze că au nevoie de ajutor pentru a naviga în această schimbare.

SEO nu va muri niciodată până când utilizatorii nu vor înceta să mai caute, iar eu nu cred că acest lucru se va întâmpla vreodată. Aceste schimbări nu marchează în niciun caz moartea iminentă a SEO; în schimb crește nevoia masivă de îndrumare responsabilă.

Dispariția instrumentelor

De asemenea, odată cu această schimbare, multe instrumente din industrie vor înceta să mai fie la fel de valoroase ca săptămâna trecută. Cercetarea cuvintelor cheie și cifrele privind volumul lunar de căutări nu mai sunt la fel de necesare atunci când se creează conținut la jumătatea tunelului pentru un anumit utilizator. Acest conținut va fi realizat pe baza cunoștințelor utilizatorului, mai degrabă decât pe baza datelor de căutare.

Chiar și Google Search Console va fi mai puțin valoros, deoarece ar putea dura ceva timp până când datele de ansamblu ale AI vor fi defalcate în acest instrument. Acest lucru înseamnă că experții în căutare sunt persoane cu un talent natural pentru SEO, care pot fi creative și pot dezvolta strategii fără a face doar capturi de ecran de pe grafice din instrumente SEO populare.