Rolul SEO în consolidarea credibilității brandului de eCommerce

Iubesc antreprenorii Gen Z pentru curajul de a intra pe piețe mature și a se lupta cu marile branduri consacrate. Ei sunt generația care a crescut cu tehnologia în buzunar și cu branduri. Acum vor ca afacerilor să devină vizibile, să devină viitoarele branduri. 

Generația Z nu se plânge de situația economică, de taxe, de concurență. Ba chiar, în fața unui an consumat de inflație, stagnare economică și dificultăți logistice din ce în ce mai mari, Generația Z pare chiar mai dispusă decât au fost vreodată Milenialii să o apuce pe calea business-ului propriu. 

Gen Z vine cu perspective noi. Își doresc să se regăsească și să fie reprezentați de munca pe care o fac, dincolo de aspectele financiare. Își doresc să se diferențieze, nu merg cu turma și nu le plac etichetele. Profilul psiho-social al acestei cohorte ne arată, că odată ajunși cu toții la maturitate, vor fi niște concurenți redutabili pentru Mileniali, dar mai ales pentru toți cei din generația X. 

Ei nu doar înțeleg că succesul vine din autenticitate și empatie față de clienții lor. Gen Z este definită de dorința de a aduce schimbare, de a avea comportamente etice și de a fi excepționali prin exprimare individuală.

Tu unde simți că se află magazinul tău online

O parte a succesului unui site din punct de vedere SEO constă în a-l face să fie credibil și demn de încredere. A fi demn de încredere înseamnă că un site are mai multe șanse de conversie pentru potențialii clienți de pe nișa ta țintă.

În primul rând, credibilitatea este o calitate percepută; ea nu rezidă într-un obiect, o persoană sau o informație. Prin urmare, când discutăm despre credibilitatea unui magazin online sau brand, se discută întotdeauna despre percepția credibilității.

În continuare, putem cădea de acord că percepțiile de credibilitate sunt rezultatul evaluării simultane a două elemente fundamentale. 

  • Încredere
  • Expertiză

Aceasta înseamnă că, în evaluarea credibilității unui magazin online, un client (vizitator) face o evaluare atât a încrederii, cât și a expertizei pentru a ajunge la o evaluare generală a credibilității.

Încrederea, un element cheie în calculul credibilității, este definită prin termeni precum bine intenționat, adevărat, neinfluențat etc. Dimensiunea încrederii ca o componentă a credibilității captează bunătatea sau moralitatea percepută a sursei. 

Expertiza, cealaltă dimensiune a credibilității, este definită prin termeni precum cunoscător, experimentat, competent etc. Dimensiunea expertizei ca o componentă a credibilității captează cunoștințele și abilitățile percepute ale sursei.

Luând împreună aceste dimensiuni cheie, rezultă că magazinele online foarte credibile vor fi percepute ca având niveluri ridicate atât de încredere, cât și de expertiză.

De ce contează credibilitatea în eCommerce?

Succesul majorității site-urilor de eCommerce depinde de credibilitate. Un SEO experimentat facilitează comunicarea nonverbală a magazinului online astfel încât oamenii să adopte acțiuni specifice:

  • să se înregistreze cu informații personale
  • să cumpere lucruri online
  • să facă plăți online
  • să completeze sondaje
  • să contribuie la conținutul comunității
  • să citească cu încredere articolele de blog
  • să adauge site-ul la favorite 
  • să revină cât mai des

Doar prin credibilitate construiești un brand de încredere!

Uite un EXEMPLU de brand românesc construit cu entuziasm, pragmatism și înțelegere a pieții. Învață de la ei.

Dacă nu ești convins că este momentul să faci o schimbare în afacerea ta, îți recomand să citești cartea ”A doua curbă” a lui Charles Handy. 

A doua curbă de Charles Handy