SEO și Marketing pentru eCommerce: Diferențe și Sinergii

SEO este o investiție în afacerea/site-ul tău care valorifică și celelalte eforturi de marketing pentru a-ți construi brandul. Când vine vorba de eficiență, SEO este întotdeauna cea mai rentabilă modalitate de a ajunge la cumpărători cu intenție mare de cumpărare. Încercând să ajungi la clienții tăi doar prin intermediul ad-urilor Google, îți vei plafona, inevitabil, afacerea. Pentru că a da întruna bani la Google nu este un plan de creștere, ci un plan de autodistrugere.

Optimizarea SEO se referă la un singur lucru: obținerea unei performanțe optime din listarea organică. Listarea organică poate beneficia de linkuri, dar nu este acolo din cauza linkurilor. Adevărata optimizare constă în a obține cele mai bune rezultate, nu în obținerea de rezultate instantanee.

Măsurarea celui mai bun randament pentru banii tăi

Poți reuși să obții foarte repede o poziție de top pentru un conținut nou și să obții mult trafic organic de la acea poziție timp de ani de zile.

Dar, în majoritatea cazurilor, în special în marketingul competitiv, invadezi un teritoriu bine protejat și, dacă vrei cu adevărat să obții cea mai bună rentabilitate pentru banii tăi, trebuie să privești 2-5 ani în viitor. O strategie de promovare a unui site pe 5 ani își poate permite să primească o lovitură de câteva luni în ceea ce privește performanța, dacă se descurcă bine în restul timpului (ȘI dacă valoarea interogării rămâne viabilă în cea mai mare parte a acestor 2-5 ani).

Când vine vorba de măsurarea valorii optimizării pentru Google, locul în care te poziționezi astăzi este practic lipsit de sens. Cât de mult trafic obții de la interogările relevante pentru conținutul tău este singura măsurătoare care contează.

Adună toate acele clicuri pe parcursul a 5 ani, nu pe o lună, pentru a determina dacă eforturile tale au meritat. Majoritatea paginilor nu vor rămâne niciodată în topul unei interogări timp de 5 ani, mai ales dacă alți specialiști SEO consideră că se pot face bani din acea interogare. Poți pierde cu ușurință o mulțime de bani încercând să aperi o poziție de top în Google, mai ales dacă eforturile tale duc la o penalizare.

Optimizarea SEO este întotdeauna despre eficiență

Am spus de multe ori că „a concura prin Advertoriale pompate cu link-uri este ineficient”. Acesta este motivul pentru care SEO bazat pe linkuri din Advertoriale nu este „SEO”. Nu optimizezi dacă doar pompezi linkuri în index în speranța de a ajunge în top și de a rămâne acolo atât timp cât te duce valul. 

În loc să încerci să prinzi valul cel bun, ar trebui să navighezi pe mări. Lipsa de viziune este cel mai frecvent defect al strategiilor de marketing pentru search.

Eforturile SEO de astăzi ar trebui să aducă valoare peste 2 ani, peste 5 ani. Dar, deși planul SEO pe 5 ani este un obiectiv excelent, majoritatea comercianților nu au viziunea și răbdarea de a executa un plan pe 5 ani. Cei mai mulți oameni nu își dau seama că beneficiile SEO pe 5 ani încep în primul an și că acestea se acumulează în timp.

Serios, dacă toată lumea s-ar gândi la marketingul pentru motoarele de căutare în acest mod, nu ar cădea în plasa celei mai recente tehnici de scam.

Trebuie să fii capabil să vezi valoarea eficienței pentru a o aprecia. Vei urmări doar valoarea pe care crezi că o vezi, chiar dacă este o iluzie.

Promovarea magazinelor online pe termen scurt funcționează, dar nu în mod optim

Am analizat numeroase bugete SEO profitabile pe termen scurt și, deși unele dintre ele au fost foarte inteligente, ele nu sunt cu adevărat eficiente. De exemplu, să presupunem că folosești un Advertorial să construiești 2-3 linkuri și ai plătit doar 100 de euro pentru el. Pare destul de eficient, nu-i așa?

Bineînțeles, cele 2-3 de linkuri nu sunt eficiente foarte mult timp, majoritatea nu vor transmite valoare, iar site-ul tău va fi penalizat sau retrogradat. Pe baza datelor pe care le-am analizat, aproximativ 1-2% dintre magazinele online care folosesc această metodă de creștere rămân pe linia de plutire.

Ceea ce vreau să spun este că există unul sau mai mulți algoritmi care creează valoare pentru linkuri și le atribuie în indexul unui motor de căutare. Aceste evaluări au diferite valori, cum ar fi „link bun”, „link rău”, „link temporar”, „link inexplicabil”, „link mort”, „do not follow link” etc.”

O rată de eșec de 98% pentru un randament limitat sau chiar inexistent al investiției nu este deloc eficientă. Să fim generoși și să presupunem, de dragul discuției, că 1 din 5 site-uri (20%) supraviețuiește cu adevărat prin această metodă de creare de linkuri timp de peste 2 ani. O rată de eșec de 80% nu este deloc eficientă. Prin urmare, construirea de linkuri plasate în Advertoriale nu este eficientă. 

Goana după cuvinte cheie nu este optimă

Cealaltă față a monedei spam-ului este strategia de a vâna cuvinte cheie. În loc să pui linkuri pe site-urile altora, în realitate îți petreci timpul (investești bani) în scrierea unui „conținut excelent” bazat pe o matrice masivă de cuvinte cheie dintr-un excel. Dacă ești norocos, fila ta de excel este atât de mare încât nu vei rămâne niciodată fără subiecte interesante despre care să scrii, iar acestea sunt ușor de găsit.

Spam-ul de conținut prin Advertoriale și articole de blog ineficiente este cea mai serioasă problemă în marketingul organic de astăzi. Acesta nu face decât să pompeze mai mult conținut inutil și nedorit în indexurile de căutare, deoarece cineva, undeva, a ajuns comis voiajor de Advertoriale. Nu sunt împotriva scrierii de Advertoriale! ÎNSĂ – am subliniat întotdeauna că trebuie să fie utile și să nu se limiteze doar la plasarea de link-uri. Nimic mai mult, nimic mai puțin.

Dacă nu publici conținut util, atunci toată cercetarea cuvintelor cheie este inutilă. Să fii mai puțin util decât următorul din SERP este inutil când vine vorba de eficiență și dacă nu ești eficient în ceea ce privește conținutul tău, atunci nu te optimizezi pentru poziții mai bune în Google.

Optimizarea pentru motoarele de căutare urmează un ciclu simplu

Atunci când optimizezi pentru căutare faci următoarele lucruri:

  • Cercetarea cuvintelor cheie (dar „cercetarea subiectului” este mai bună)
  • Publicarea de conținut util, de ajutor, neobișnuit
  • Acumularea de link-uri (într-un mod eficient, prin campanii de Digital PR)
  • Măsurarea rezultatelor
  • Ajustare

Acesta este ciclul clasic de SEO și funcționează foarte bine, atunci când este aplicat în mod corespunzător.

Dar nu aplici cu adevărat foarte bine tacticile SEO atunci când doar parcurgi etapele și cauți doar oportunități de ajustare prin formule. Unde să-ți plasezi call to action-urile, cum să-ți marchezi titlurile secțiunilor și ce cuvinte să folosești în titlurile paginilor tale este o muncă mecanică intensă. Nu este optimizare pentru motoarele de căutare.

Optimizarea SEO vine cu adevărat din analiza rezultatelor și din efectuarea de ajustări care pot sau nu să aibă ca scop rezolvarea problemelor. S-ar putea să nu găsești nicio problemă, nicio deficiență, și totuși să fie nevoie să faci ajustări.

În cele din urmă, procesul de optimizare pentru căutare are mai puțin de-a face cu obiectivele tale de marketing și mai mult cu obiectivele de performanță ale site-ului tău. Un obiectiv de performanță a site-ului nu are de fapt nimic de-a face cu banii. Monetizarea este stratul de muncă care se află deasupra optimizării. Monetizarea de scurtă durată are de obicei un efect negativ asupra optimizării și trebuie să faci un compromis în ceea ce privește obiectivele.

Nu există bani în SEO, ci doar performanță, măsurată în termeni de trafic organic și de calitate a acestui trafic. Calitatea traficului organic poate avea un impact asupra monetizării, dar monetizarea poate fi atât de slabă încât să irosească oportunitățile pe care le ai.

Caz în care este mai bine să ai 5 ani de oportunități de irosit decât 1 an

Marketingul pentru magazinele online este despre obținerea traficului către site ACUM.

De regulă campaniile de marketing se axează pe reduceri și sunt de scurtă durată. Eforturile tale de marketing își pierd valoarea atunci când banii pe care îi aduc (dacă îi aduc) încetează să mai aibă impact asupra companiei tale. Campania de marketing de astăzi poate genera vânzări de 100.000 de euro în următoarele 3 luni, dar după ce acei 100.000 de euro au fost cheltuiți și nu mai beneficiezi direct de utilizarea acelor bani, valoarea acelei campanii de marketing a dispărut.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este despre menținerea performanței site-ului

Este posibil să ai un magazin online care aduce 5.000.000 de euro pe an și apoi, brusc, piața scade. Veniturile tale scad, iar site-ul continuă să aibă performanțe bune în căutare, dar nu aduce bani. Ăsta este SEO! Site-ul continuă să livreze rezultate chiar și atunci când nu se mai fac bani.

Valoarea unui astfel de magazin online se măsoară în funcție de potențialele sale beneficii viitoare. Incapacitatea ta de a te gândi la o modalitate de a face bani cu un site „mort” care încă mai are trafic nu reprezintă o unitate de măsură pentru calitatea site-ului.

Optimizarea pentru motoarele de căutare aduce trafic. Tot ceea ce se întâmplă după ce traficul vine pe site este altceva. Nu este SEO. Este poate „marketingul site-ului (pentru a aduce venituri)”.

Marketingul magazinului online (pentru a aduce trafic) poate include SEO (și uneori o face), dar dacă este gestionat pe baza unui raport lunar de trafic, atunci nu va pune prea mult accent pe optimizarea pentru motoarele de căutare.

Îmbunătățești și susții în mod constant vizibilitatea site-ului tău în rezultatele motoarelor de căutare prin practici eficiente de SEO. S-ar putea să trebuiască să schimbi direcția la un moment dat, dar atâta timp cât site-ul este „sănătos”, acest lucru nu ar trebui să fie o problemă.

Optimizarea pentru motoarele de căutare este doar un proces, nimic mai mult, și nu se amortizează direct în ceea ce privește generarea de venituri. Se amortizează în ceea ce privește valoarea adăugată pe care o generează într-un site care, în cele din urmă, poate fi folosit pentru orice are nevoie afacerea. Dacă subminezi această valoare prin tactici de spam și decizii de afaceri proaste, atunci nu optimizezi pentru performanță, indiferent cât de mult vrei să crezi că o faci.