Continut de calitate Continut de calitate

Expresia „conținut de calitate” este un clișeu, lipsit de orice semnificație în lumea SEO

Conținutul de calitate este precis, fiabil, relevant și util pentru publicul țintă. Este bine documentat, onest, clar și oferă valoare reală cititorilor.

În urma fiecărei actualizări Google, sute de persoane își apără cu vehemență site-urile pe toate blogurile și pe rețelele de socializare, sau pe Youtube, explicând de ce site-urile lor nu ar fi trebuit să fie afectate de algoritmul Google. Sintagma cel mai frecvent folosită, pe care o observi dacă citești zecile de mesaje, este, fără îndoială, „conținut de calitate” sau o variație a acesteia.

Acest scenariu s-a repetat din nou, din martie și până în mai 2024, când Google a venit cu Helpful Content Update (HCU) și Spam Update. Mii de oameni își apără cu o efervescență incredibilă conținutul. Desigur, în viziunea lor acesta este unic, de calitate și deosebit de util. 

„Conținut de calitate”, ca și „linkuri de calitate”, sunt expresii fără sens 

Asta înseamnă că niciuna nu înseamnă nimic în contextul optimizării pentru motoarele de căutare (SEO). „Conținutul de calitate” ar putea fi un conținut de cea mai bună calitate pentru tine și un conținut de PROASTĂ calitate pentru mine. Care dintre noi are dreptate?

Frumusețea este în ochii privitorului, dar calitatea nedefinită este o stare lipsită de valoare. Orice site web care are doar „conținut de calitate” riscă să fie ignorat în rezultatele căutărilor, trecut cu vederea în indexare, ocolit în crearea de linkuri.

„Conținut de calitate” este o expresie vagă, lacunară, ambiguă, nedeslușită, lipsită de ambiție și complet lipsită de informații. În cazul în care nu înțelegi ce vreau să spun, dacă îmi spui că site-ul tău are „conținut de calitate”, îmi spui că nu ai nicio idee despre ce înseamnă „calitate” și că, cel mai probabil, faci scraping, rezumi, reutilizezi, rescrii, reeditezi, învârți, împrumuți sau folosești în alt mod idei, subiecte și poate chiar cuvinte pe care le-ai găsit în altă parte pe internet.

Dacă site-ul tău este principala resursă în materie de ”Băuturi alcoolice” și include specificații detaliate ale produselor, analize lungi ale argumentelor juridice privind premiile obținute de diferite vinuri, mărturii ale somelierilor și un blog cu trafic ridicat, citit de câteva sute de persoane pe lună, trebuie să spui asta. Dacă ne spui că site-ul tău este site.ro/un-oarecare-url, are 3 ani vechime și publică doar „conținut de calitate”, înseamnă că nu ai cu ce să te lauzi, că nu ai o idee clară despre ceea ce faci cu site-ul tău și că ești doar un alt fraier care se autopromovează și te bazezi pe noroc pentru a avea succes online.

S-ar putea să ai cea mai importantă resursă în ceea ce privește [Băuturi alcoolice], dar nu am de gând să te cred. Nu numai că nu te voi crede, dar nu-mi va păsa de soarta și de viitorul sursei tale de top privind [Băuturi alcoolice]. Dacă tu nu-ți vei trata site-ul ca și cum ar fi important pentru tine, de ce aș face-o eu?

  • Perioada de timp în care ai publicat conținut pe site-ul tău nu determină calitatea acestuia.
  • Câte articole ai publicat pe blogul site-ului tău nu determină calitatea acestuia.
  • Ce DR mare are site-ul tău nu determină calitatea acestuia.
  • Câte link-uri obții nu determină calitatea site-ului tău. („Dar Google spune …” – În acest caz, nu ai nevoie de niciun ajutor pentru site-ul tău, nu-i așa?).

Ar fi bine ca toate miturile, minciunile, promisiunile, prostiile și alte mizerii SEO pe care le-ai crezut și urmat până în acest moment să nu determine calitatea site-ului tău – dar în multe cazuri aceasta este problema cu așa-numitul „conținut de calitate”.

Conținutul tău de calitate este nașpa pentru că nu poți să-l numești, să-l definești, să-l descrii, să garantezi pentru el, să-l revendici sau să arăți în vreun alt fel o implicare emoțională în el. Pentru tine este doar „conținut de calitate” – acea metaforă vagă și lipsită de sens pentru „Am acest site de eCommerce care este cu adevărat nașpa și nu mai primește grație de la Google”.

Unii oameni sunt atât de implicați emoțional în conținutul lor de calitate încât vor accepta toate sfaturile SEO pe care le pot primi și, după săptămâni sau luni în care nu vor vedea nicio îmbunătățire a situației lor, vor ignora pur și simplu pe oricine le spune să recitească Google Search Essentials sau să ignore toate sfaturile SEO. Ei vor doar MAI MULTE sfaturi SEO pentru a putea continua să repare în continuare ceea ce este greșit.

Așa cum s-a remarcat de multe ori în comunitatea SEO, din când în când poți găsi o pagină complet goală care se poziționează bine pentru o căutare, doar pentru că cineva a pus o grămadă de link-uri spre ea. Acesta este un prim exemplu de cum calitatea conținutului nu spune cu adevărat întreaga poveste, chiar dacă astfel de pagini goale bine poziționate sunt mai degrabă excepții decât rezultate normale.

Poți avea cu ușurință conținut de calitate angajând un scriitor freelance ieftin pe orice site. Trebuie să găsești un scriitor profesionist care cunoaște un subiect și îl cercetează bine pentru a obține conținut de bună calitate.

Poți obține cu ușurință ”conținut de calitate” prin scraping, republicare, agregare sau reutilizare în alt mod a fluxurilor RSS de pe fiecare blog și site de știri pe care îl găsești. Trebuie să angajezi un jurnalist profesionist care să cerceteze și să scrie o știre reală, chiar dacă acea știre se bazează pe rapoarte de presă și chiar dacă reporterul ajunge să greșească unele dintre date.

Există cu siguranță non-jurnaliști care produc materiale de calitate pentru știri. Aceștia sunt pasionați de ceea ce fac, au integritate și doresc să ofere cititorilor lor cea mai bună experiență posibilă din punct de vedere al cercetării. Rareori trenează așteptând vreun plug-in SEO care să le îmbunătățească calitatea conținutului.

Niciun expert SEO decent, care se respectă, nu ar trebui să mai folosească vreodată expresia „conținut de calitate”, decât pentru a o cataloga drept ceea ce este: un pansament folosit pentru a ascunde cicatricile oribile care dezvăluie adevărata natură a unui site web care tocmai a fost zdruncinat de o actualizare a motoarelor de căutare.

Atunci când site-ul tău web are probleme și ai nevoie de ajutor, dacă nu-ți poți permite să îți faci timp să descrii cine ești și ce faci, fără toate prostiile incoerente, autojustificatoare, anti-Google, care îi fac pe oameni să se întrebe care este problema ta, vei primi doar „ajutor de calitate”.

Limitările motoarelor de căutare în era AI

Motoarele de căutare nu știu cu adevărat dacă v-ați cercetat subiectul. Le puteți da un fel de indiciu prin includerea de adnotări, citate și referințe, dar în majoritatea cazurilor suntem prea leneși pentru a încorpora toate aceste lucruri. Știu că eu sunt.

Motoarele de căutare nu știu cu adevărat cât de bine scrii. Ele pot evalua oarecum nivelul de lizibilitate, dar ce se întâmplă dacă incluzi o serie de imagini și diagrame care sunt explicative? Ia acest articol și include câteva exemple grafice bune și îl vei îmbunătăți față de original fără să schimbi un cuvânt din ce am scris.

Motoarele de căutare nu știu cu adevărat dacă structura aleasă de tine este utilă sau nu. Aș putea încorpora o mulțime de elemente de antet H2/H3 în acest articol pentru a-l face mai „scanabil”, dar sunt ele cu adevărat necesare pentru a permite acestui articol să își atingă obiectivele de vizibilitate în căutări?

Știi care sunt obiectivele de vizibilitate în căutare ale acestui articol? Poate că încearcă să se claseze pentru „conținut de calitate” mai degrabă decât pentru „de ce conținutul tău de calitate este nașpa” (de câte ori am folosit ambele expresii?). Poate că acest articol nu încearcă să se claseze pentru nimic – poate că este doar un simplu click bait.

Conținutul de înaltă calitate este adesea trecut cu vederea în interogări atunci când este depășit de ”conținut de calitate optimizat”. Acesta este un adevăr trist din viața motoarelor de căutare. Motoarele de căutare fac un efort destul de mare pentru a evidenția cât mai mult conținut de înaltă calitate, dar niciun sistem nu este perfect.

La sfârșitul zilei, atunci când toate celelalte lucruri sunt spuse și făcute, concluzia – și acum nu voi mai vorbi cu menajamente – este aceasta: Conținutul tău de calitate este nașpa pentru că îl tratezi ca pe un „conținut de calitate”.