SERP SERP

Dinamica și comportamentul rezultatelor de căutare în SERP

În vastul labirint digital al SEO, este ușor să devenim preocupați de minotaurul mecanic al algoritmilor și să pierdem din vedere firul uman care ne ghidează prin labirint. SEO este mai mult decât satisfacerea motorului de căutare Google, este „studiul comportamentului rezultatelor căutării”.

Un rezultat al unei căutări nu este nici un animal, nici un om. Nu are o minte proprie, dar are un comportament specific. Deși nu este conștient, reacționează la modificările din mediul său, la fel cum un obiect răspunde la forțele aplicate asupra sa. Însă hai să ne întoarcem puțin, să luăm lucrurile pas cu pas. Știi la ce mă refer prin „rezultat al unei căutări”?

Acesta este un concept, nu o pagină. Un SERP este o pagină de rezultate a unui motor de căutare, după cum bine știi, dar nu mă refer la paginile de rezultate ale căutărilor pe care le monitorizăm. Vorbesc despre rezultatele căutării și despre modul în care acestea se comportă.

Din punct de vedere conceptual, un rezultat al unei căutări este un obiect.

Un rezultat al unei căutări este un aspect al unui spațiu de interogare, un fel de proprietate a unui obiect.

De exemplu, să spunem că avem un tabel. O proprietate a tabelului ar fi culoarea, înălțimea sau forma sa.

În programarea axată pe obiecte (care, îți vine să crezi sau nu, are un mare impact asupra designului paginilor web), fiecare obiect are atribute, inclusiv metode. O metodă îi spune unui obiect să efectueze o anumită acțiune, cum ar fi să îți spună numele său, să se închidă, să deschidă o copie a sa, să își schimbe culoarea etc.

Paginile web pot fi tratate ca obiecte (de aceea, în Javascript lucrăm cu modelul document object) și putem modifica atributele paginilor prin intermediul structurii de comandă DOM.

Un rezultat al unei căutări seamănă foarte mult cu un atribut al obiectului spațiului de interogare. Nu este chiar o metodă, dar există metode asociate cu porțiunea de rezultat al căutării din spațiul de interogare. Îmi dau seama că acest lucru este abstract, dar uneori ajută să gândești în termeni abstracți înainte de a șterge tabla și de a te apuca de lucru.

Aspecte ale rezultatelor unei căutări obiectificate („listare”)

Rezultatul căutării este locul în care site-ul tău optimizat apare într-un spațiu de interogare. Cere unui motor de căutare să îți arate un rezultat al căutării atunci când îl optimizezi. Nu cauți cu adevărat alte informații decât cele pe care ți le spune motorul de căutare. Rezultatul căutării are asociate mai multe proprietăți, cum ar fi:

  • Interogarea pe care o folosești
  • Poziția paginii tale care ocupă cea mai bună poziție
  • URL-ul paginii cu cea mai bună poziție
  • Relevanța listei de căutare pentru pagina ta
  • Motorul de căutare pe care ai realizat interogarea
  • Rezultatele căutării pot să nu se modifice împreună cu paginile respective

Relevanța listărilor în căutări nu este un aspect pe care îl discutăm în mod normal în SEO. La urma urmei, este o listare pentru o pagină web, deci cum ar putea să nu fie relevantă pentru pagina respectivă, nu? Dar ceea ce trebuie să urmărești este cât de relevantă este listarea pentru starea actuală a paginii. Este listarea bazată pe o versiune mai veche a paginii? Nu este vorba atât de actualitate, cât de timpii de răspuns.

Cât timp îi ia motorului de căutare să își actualizeze listarea pentru o anumită pagină? Cât timp durează ca optimizarea ta să schimbe rezultatul căutării? Având în vedere două pagini de pe un site, A și B, care pagină ar trebui să apară prima în rezultatele căutării? Cât timp îi ia motorului de căutare să mute pagina A deasupra paginii B sau viceversa dacă faci modificări având în vedere acest obiectiv?

Rezultatul căutării nu se va comporta în mod previzibil dacă nu iei în considerare lag-ul. Ar trebui să documentezi timpii de decalaj ori de câte ori este posibil pentru a avea o idee despre cât de repede poți face schimbări în rezultatul căutării. Indexul de căutare este ca un râu care curge rapid și în care se varsă zilnic ploi torențiale uriașe de date. Râul se mișcă repede, dar poți urmări cum site-ul tău se agață de țărm și se luptă cu curentul. Este posibil ca pagina ta să rămână blocată într-un vârtej sau într-un reflux și atunci trebuie să îi dai un impuls.

Listările din SERP indică modul în care algoritmii de căutare evaluează site-urile

Există site-uri care pot aduce rapid conținut nou în index și site-uri care trebuie să aștepte luni de zile pentru ca noul conținut să apară. Trebuie să știi ce fel de site optimizezi. Trebuie să cronometrezi lag-ul în rezultatul căutării.

De asemenea, este posibil ca rezultatul căutării să nu răspundă la optimizarea ta așa cum crezi tu că ar trebui. Poți chiar să aduci tone de backlinkuri către o pagină și aceasta să rămână pe a doua pagină. De ce? Trebuie să încerci să îți dai seama. Poate că linkurile sunt ineficiente. Poate că pagina ta de destinație are linkuri către o alta și face ca aceasta să pară mai importantă. Poate că cealaltă pagină are mai multe link-uri externe. Am văzut că motoarele de căutare devin foarte, foarte confuze atunci când două pagini foarte asemănătoare au ambele o mulțime de backlinkuri. Să le fie rușine motoarelor de căutare pentru că se bazează atât de mult pe legături, dar să-mi fie rușine și mie pentru că nu am luat acest lucru în considerare.

Rezultatul căutării nu minte niciodată. Este cel mai onest și mai puțin egoist aspect al spațiului de căutare. Rezultatul căutării îți spune exact ceea ce este acolo și nimic altceva. Și are o mulțime de frați și surori. Există rezultate ale căutării pentru fiecare interogare pe fiecare motor de căutare. Rezultatul căutării nu este prietenul sau aliatul tău. Este un joc pe care vrei să îl câștigi. Este ursul pe care trebuie să îl ucizi. Este Everestul tău. 

Există un factor uman în gestionarea rezultatelor căutării

Ești tu împotriva rezultatului căutării. Nu mai este nimeni altcineva implicat. Și este întotdeauna unu la unu, dar niciodată o luptă corp la corp. Adică, oricât de inteligent ai fi, oricât de viclean ai deveni, oricât de mare și priceput în arta optimizării motoarelor de căutare ai fi, rezultatul căutării este întotdeauna complet și total tâmpit, inflexibil și la fel de energic ca un bolovan care îți blochează calea.

Tu alegi rezultatul căutării pentru care faci optimizarea. Nimeni altcineva nu îl poate alege în locul tău. Tu alegi interogarea (cuvintele cheie), tu faci munca, tu alegi motorul de căutare pe care îl monitorizezi. Cei mai mulți oameni pot fi preocupați doar de Google, dar dacă nu monitorizezi rezultatul căutării pe alte motoare de căutare, te complici singur.

Compararea rezultatelor căutărilor între ele îți spune lucruri despre pagina ta, pe care altfel nu le poți ști. 

Dacă te concentrezi pe construirea textului ancoră pentru linkuri, s-ar putea să nu realizezi niciodată că pagina ta este foarte bine optimizată pentru ceva ce nu ai intenționat. Așadar, nu vrei să verifici doar interogările pe care le vizezi, ci și interogările pe care NU le vizezi. Nu vrei să verifici doar Google; ci și Microsoft Bing și alte motoare (de exemplu, DuckDuckGo, Ecosia, Yahoo, etc.).

Deoarece, chiar dacă ești numai tu împotriva rezultatului căutării tale, ești de fapt într-un joc foarte competitiv. Ceilalți oameni își urmăresc propriile rezultate. Unii oameni urmăresc o mulțime de rezultate de căutare. Fiecare spațiu de interogare are o mulțime de rezultate de căutare.

Alegeți-ți bine rezultatele căutării

Rezultatele căutărilor se schimbă din patru motive:

  • Faci ceva
  • Altcineva face ceva
  • Motorul de căutare face ceva
  • Oamenii caută altceva

Rezultatul căutării tale dispare atunci când oamenii încetează să mai folosească acea interogare. Așadar, obiectivul tău nu este neapărat să omori rezultatul căutării, ci mai degrabă să îl îmblânzești și să îl faci să facă ceea ce vrei tu. Pe de altă parte, în cazul în care nu poți concura pentru un anumit cuvânt cheie, ar putea fi mai bine să ucizi un rezultat de căutare. Ieșirea dintr-un spațiu de interogare prea concurențial poate elibera resurse care pot oferi un randament mai bun al investiției în altă parte.

Un rezultat de căutare are doar câteva comportamente:

  • Se schimbă des, se mișcă și sare
  • Nu se schimbă niciodată
  • Se schimbă doar ocazional
  • Se schimbă în mod regulat, dar nu frecvent

Nu aștepta ca motoarele de căutare să își schimbe rezultatele

Dacă nu faci absolut nimic, nu vei schimba rezultatul căutării. Trebuie să faci ceva în ceea ce privește rezultatul căutării. Este un obiect. Poți să îl ridici, să îl arunci sau să îl întorci. Îl poți pune jos, poți pleca de lângă el sau îl poți da altcuiva.

Rezultatul căutării este doar un lucru care poate fi modificat. Dar fiecare rezultat al căutării este diferit și trebuie să înveți ce este necesar pentru a modifica rezultatul căutării. Gândeste-te la rezultatul căutării ca la o minge energetică pe care o ții în mână. Aceasta radiază în culoarea verde și tu vrei să radieze în albastru. Trebuie să schimbi ceva pentru a o face să radieze albastru.

Nici eu, nici tu, nu știm cum să schimbăm culoarea unei mingi de energie, dar dacă am putea ține una în mână suficient de mult timp, am putea în cele din urmă să ne dăm seama de cel puțin unele dintre proprietățile sale. Dacă faci un lucru, acesta face altceva. Fă o mișcare, reacționează.

Nu este nevoie să înțelegi principiul gravitației pentru a ști că o minge se rostogolește în josul dealului. Tot ce trebuie să faci este să stai în vârful dealului și să arunci mingea. O vei vedea cum se rostogolește în jos pe deal. Faptul că știi că mingea se va rostogoli la vale îți spune ceva atât despre minge, cât și despre gravitație, dar nu ai nevoie să înțelegi gravitația dacă vrei doar să rostogolești mingi pe dealuri.

Nu trebuie să știți de ce un motor de căutare face ceea ce face, atâta timp cât poți documenta un comportament cauză-efect între motoarele de căutare și documentele de pe internet. Privind rezultatul căutării fără să îți faci griji cu privire la spațiul de interogare din care face parte rezultatul căutării te ajută să înțelegi care sunt propriile tale abilități. Poți învăța cum să ajustezi rapid un site jucându-te cu un rezultat.

Poți să îți definești propriile metode, propriul model de obiect al rezultatului căutării. „Dacă eu fac asta, rezultatul căutării va face asta”. Catalogarea acțiunilor pe care le poți realiza pentru a influența un rezultat al căutării îți dă putere.

Concluzie

Optimizarea pentru motoarele de căutare constă, de fapt, în documentarea comportamentelor coerente și în alegerea comportamentelor pe care vrei să le vezi. Documentează cauzele și efectele și declanșează cauzele pentru a produce efectele pe care le aștepți. Cu cât studiezi mai mult rezultatele căutărilor, în special rezultatele căutărilor care nu te privesc, cu atât ești mai capabil să produci efecte.