backlink backlink

Cum te ajută backlink-urile în SEO? 

Specialiștii SEO care cred că au nevoie de backlink-uri pentru a-și îmbunătăți DR-ul sau poziționarea în motoarele de căutare nu înțeleg ce înseamnă link-urile. Și nici nu înțeleg ce fac algoritmii.

Toată lumea care are un site web este în permanență preocupată și interesată de a avea cât mai multe backlink-uri. 

Backlink-urile, cunoscute și sub numele de link-uri de intrare, sunt hyperlink-uri de pe alte site-uri web care fac legătura cu o pagină de pe site-ul tău web. Ele pot apărea sub forma unui text subliniat, de o culoare diferită de restul textului de pe pagină, numit text de ancorare.

Importanța link-urilor externe

Linkurile externe, după cum pare să știe toată lumea, sunt importante pentru crawling și indexare. Ai nevoie de linkuri de intrare de pe alte site-uri web pentru ca motoarele de căutare să te poată găsi. Dar simplul fapt de a avea link-uri, chiar și un număr mare de link-uri, nu garantează că vei fi inclus în vreun index de căutare.

”Dacă înțelegi asta ca proprietar de site web ești mai smart decât concurența ta, și poate chiar mai bun decât agenția ta SEO.”

Există două tipuri majore de sancțiuni Google care pot afecta negativ performanța site-ului tău. web: Penalizarea conținutului și Penalizarea backlink-urilor.

Penalizarea de conținut:

Google are misiunea de a oferi utilizatorilor conținut relevant și de înaltă calitate. Dacă site-ul tău web este afectat de conținut de slabă calitate, s-ar putea să vă aflați la capătul unei Penalizări de conținut.

Este foarte important să învățați să recunoașteți simptomele penalizărilor de conținut și să înțelegeți impactul conținutului de slabă calitate asupra SEO.

Așa arată graficul când identificăm o penalizare a conținutului unui site. 

Penalizarea backlink-urilor:

Backlink-urile joacă un rol crucial în SEO, dar nu toate backlink-urile sunt create la fel. Google penalizează site-urile web care se angajează în practica construirii de backlink-uri neorganice, cumpărate, în special cele care declanșează filtrul spam al algoritmului.

Este foarte important să învățați să identificați tipurile de backlink-uri care pot declanșa penalizări și să înțelegeți consecințele faptului de a avea backlink-uri spammy.

Așa arată graficul când identificăm o penalizare de conținut, plus o penalizare a back-linkurilor unui site. Penalizarea este lentă și dureroasă. 
Așa arată graficul când identificăm o penalizare manuală a back-linkurilor unui site. Consecința este pierderea totală a traficului!

Pentru mine personal penalizarea backlink-urilor este egală cu o PENALIZARE MANUALĂ. După o astfel de penalizare este ”aproape imposibil” să mai câștigi încrederea algoritmului Google!

Nu există însă o artă a construcției de link-uri. Strategia ta de construcție a backlink-urile trebuie să fie precisă, atent perfecționată și, în mod semnificativ, discretă. Cu alte cuvinte, vrei un profil de linkuri cât mai subțire posibil, astfel încât majoritatea SEO să presupună că site-ul tău nu este foarte bine optimizat.

Vrei două tipuri de linkuri pentru site-urile tale: cele mai bune linkuri posibile care transmit o mare valoare și câteva linkuri discrete care nu par foarte utile. Nu trebuie confundate link-urile discrete cu linkurile spam. Nu sfătuiesc pe nimeni să obțină link-uri de la site-uri de neîncredere. Dar ar trebui, într-adevăr, să cauți linkuri de la site-uri care nu sunt susceptibile de a se asocia cu concurenții tăi – cel puțin nu cu textul ancoră eficace pe care dorești să îl obții.

Cele mai bune linkuri nu sunt ceea ce crezi tu că sunt

Deși unii oameni se străduiesc să obțină doar „link-uri puternice„, de obicei abordează procesul în mod greșit. Gândește-te la un link ca la un boboc de floare, iar la pagina pe care este încorporat link-ul ca la o sămânță. Dacă îți planifici strategia în mod corespunzător, vei obține în fiecare lună o mulțime de link-uri discrete care, în timp, vor înflori și se vor transforma în influenceri majori.

Ceea ce îți sugerez este să cauți linkuri pe pagini în plină ascensiune care nu au fost atrase în schemele de escrocherii cu link-uri pe care se bazează majoritatea SEO (mda, samsari găsim și astăzi, suficient de mulți, care îți vând „strategie SEO” bazată principal pe construcția de zeci sau sute de linkuri lunare). Când spun „majoritatea specialiștilor SEO”, mă refer la faptul că, probabil, peste 50% dintre voi construiți link-uri prin intermediul unor rețele de resurse nesigure + (ADVERTORIALE). 

Să nu mă înțelegeți greșit, ADVERTORIALE sunt o sursă bună de link-uri dacă: conținutul este indexat, util, bine structurat, are trafic și nu este scris cu scopul precis de a plasa link-uri. (Știm că toate sunt și se plătesc).

MĂ ABȚIN CU GREU SĂ NU DAU EXEMPLE CONCRETE, nu vreau să zgândăr cuibul de viespii!

Așadar, vrei să construiești relații cu site-uri care nu au căzut în capcana construirii de linkuri. 

Partea practică a acestui sfat este un pic ciudată până când o pui în aplicare de câteva ori. Trebuie să gândești complet opus față de modul în care gândește un specialist SEO obișnuit despre construcția de linkuri. 

Cele mai bune site-uri de unde poți obține linkuri sunt domeniile sărace în linkuri, care au trafic și oferă conținut original. Trebuie să le ofere vizitatorilor lor ceva unic. 

De asemenea îți dorești link-uri de la site-uri naturale care oferă plus valoare, nu de la site-uri construite special pentru a vinde link-uri.

Plantează semințele. Cultivă-le. Ai răbdare, timpul este prietenul nostru în SEO. Dar prea mulți specialiști SEO se comportă ca și cum ar trebui să facă totul astăzi.

Cu cât strategia ta de cultivare a link-urilor este pe termen lung, cu atât mai bine. Cu cât primești mai multe link-uri de la site-uri noi, cu atât mai bine. Nu mai fii obsedat de DR, text de ancorare și Miracle boosting. 

Linkurile semnificative sunt, de asemenea, un conținut util

Să discutăm și despre linkurile tale de ieșire către alte site-uri web. Dacă construiești destule despre un anumit subiect, vor deveni conținutul relevant de care ai nevoie pentru a deveni un nume proeminent în orice verticală nouă. Mass-media te va găsi atunci când acea verticală devine atractivă. Te vor contacta, cerându-ți interviuri, referințe și răspunsuri la întrebări foarte simple. Dacă devi o resursă ,companiile care își creează piețe în aceste noi verticale îți vor oferi consultanță, informații despre merchandising și alte oportunități fantastice de a-ți extinde conținutul.

Să fii acolo când oamenii vin caută să descopere un conținut grozav este mai bine decât să-i privești după ce vezi cât de mișto este. Ei se vor lega de site-ul tău atunci când se vor asocia cu tine. Ei vor lista site-ul tău în secțiunea de resurse a articolelor lor. Îți vor oferi backlink-uri ca mulțumire pentru traficul pe care îl trimiți. Te vor face să mergi în direcții în care nu ți-ar fi trecut prin cap să mergi.

Tot ce trebuie să faci este să găsești site-uri care te entuziasmează și să le recomanzi vizitatorilor tăi. Chiar dacă ai un site de e-Commerce, nu există niciun motiv pentru care să nu poți oferi resurse excelente clienților tăi după ce aceștia fac o achiziție. Doar recomandarea va face ca activitatea ta să fie memorabilă. 

Gândește-te la un site care vinde semințe de răsaduri și îngrășăminte pentru plante. După achiziție, trimite clienții să citească ghidurile de semănare de pe un blog tare fain, care ajută tot felul de oameni să învețe despre procesele de micro-agricultură. Oricine ar aprecia o astfel de resursă. 

Una dintre cele mai frecvențe greșeli pe care le fac administratorii de site-uri este să gândească în termeni de atragere a traficului – încercând să păstreze vizitatorii pe site-urile lor. 

Cercetările arată că consumatorilor le poate lua până la 2 săptămâni pentru a lua o decizie de cumpărare. Nu vei fi singura lor sursă de informații. Așadar, cât de probabil este să cumpere de la tine dacă concurentul lor îi ajută mai mult în luarea unei decizii?

Concluzie

Specialiștii SEO care cred că au nevoie de linkuri pentru a-și îmbunătăți poziționarea în motoarele de căutare nu înțeleg ce înseamnă link-urile. Și nici nu înțeleg ce fac algoritmii. 1 link outbound îți poate scădea scorul de relevanță pentru un cuvânt cheie. 10 linkuri outbound te pot face să fii site-ul cel mai bine clasat.

Deseori este foarte simplu. Procesul necesită practică, dar este ușor de învățat.

Când vei înceta să mai alergi după backlin-kuri pentru că asta se așteaptă ca toți specialiștii SEO să facă, vei deveni cel mai puternic link builder. Liderii nu aleargă cu haita, ci înaintea ei. Fii primul și lasă-i pe toți ceilalți să se joace de-a prinsea.

Citește în continuare: