Cum angajezi o agenție SEO Cum angajezi o agenție SEO

Cum angajezi o agenție SEO pentru afacerea sau pasiunea ta

Angajarea unei agenții SEO este o treabă delicată, la fel cum ai angaja o firmă de conta.

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să conștientizezi că lași SUCCESUL AFACERII TALE pe mâna unor oameni pe care nu-i cunoști. De SUCCESUL AFACERII TALE depinde bunăstarea companiei tale, familia ta, angajații tăi și nu în ultimul rând bunăstarea ta financiară, sănătatea și starea ta generală de bine.

În fiecare zi (exagerez), vorbesc cu potențiali clienți. Oameni inteligenți. Majoritatea dintre ei, însă, habar nu au cum să angajeze o agenție SEO.

Așa că pun întrebări standard, cum ar fi:

  1. Ați mai lucrat în industria [pune tu aici industria ta]?
  2. Cât de mare este compania dumneavoastră?
  3. Cât costă?

Un început foarte bun. Dar nu te va ajuta să iei o decizie bună. Dacă suntem sinceri, îți vom spune că nu, nu am mai promovat/vândut online până acum [produsele tale]. Așa că îl vei angaja pe cel care minte cel mai frumos/bine sau are un om de vânzări foarte bun.

În schimb, printează aceste recomandări și pune-le pe birou pe tot parcursul procesului de selecție a unei agenții SEO:

Întreabă: „Spune-mi în mai puțin de două minute care este procesul vostru de optimizare SEO.” Dacă o pot face și dacă are sens pentru tine, primesc un bonus. Dacă vorbesc până când îți țiuie urechile, lasă-i baltă. Dacă nu are sens, cere explicații.

Întreabă: Cât din procesul de optimizare este SEO și cât este link building? Dacă răspund cu “depinde de analiza concurenței”, FUGI! Dacă răspunsul este ”peste 90% SEO”, semnează contractul pe loc. Tot aici dacă răspunsul este ”Optimizăm lunar pentru 3-5-10 cuvinte cheie”, FUGI CÂT TE ȚIN PICIOARELE! (Aici aș mai putea adăuga multe altele…).

Întreabă: „Cum achiziționați link-uri?” Dacă răspund: „Este un secret”, atunci le răspunzi: ” Mult succes în continuare” și mergi mai departe. Dacă răspunsul este ”Avem parteneriate cu cele mai prestigioase publicații unde publicăm ADVERTORIALE și nimic altceva”. FUGI! Orice agenție serioasă face cel puțin o campanie de Digital PR per afacere. 

Întreabă: De cât timp vă ocupați de SEO? Dacă răspund ceva mai mult de 15 ani, mint. Dacă răspunsul este ”X ani am învățat și X ani am testat și aplicat diverse strategii”, semnează contractul pe loc. Dacă răspund mai puțin de 2 ani, întreabă-i cum au învățat.

Întreabă: „Cum măsori succesul?” Dacă răspund: „Poziționare” și nimic altceva, fugi. Dacă includ lucruri precum „Trafic” sau „Vânzări”, e mai bine.

Citește-le blogul. Dacă ai impresia că ai petrecut două ore încercând să înveți 学中文 (chineza), analizează cu atenție opțiunea ta. SEO înseamnă 75% abilități de comunicare. Dacă nu pot scrie pe propriul blog…

Întreabă: „Aveți o fișă de client unde notați toate modificările pe care le faceți pe site?”. Dacă răspunsul este DA, atunci semnează contractul pe loc. Organizarea este importantă, dar evidența modificărilor făcute este foarte, foarte importantă. Dacă nu au o fișă de client…, sunt prea ocupați pentru tine. NEXT!

Cere-le să stabilească obiective. Este un prim test extraordinar. Cere agențiilor cu care vorbești să îți dea, în propunerea lor, 2-3 obiective după care vor să fie evaluați. Spune-le clar că, dacă își stabilesc obiective nerezonabile, vor fi obligați să le respecte. Vezi ce primești ca răspuns. 

Pornește-ți detectorul de minciuni și ține-l pornit în permanență.

Roagă fiecare agenție să descrie, pas cu pas, cum va face SEO pentru tine. Cere-le să le scrie, împreună cu lista de prețuri. Aceasta este propunerea lor.

Când primești propunerea, citește-o. O să le dai acestor oameni mii de lei sau dumnezeu știe câți bani în fiecare lună. Poți învăța multe dintr-o propunere bine scrisă. Și de la una proastă.

Respinge oferta cea mai mică dacă propunerea și serviciile oferite sunt similare cu celelalte, dar este cu >20% mai ieftină decât următoarea ofertă.

Mai sunt multe alte lucruri pe care să le ai în vedere. Dar principalul aspect este următorul: Urmează-ți instinctul. SEO-iștii nu trebuie să fie genii. Nu ar trebui să fim de neînțeles. Expertul SEO pe care îl angajezi ar trebui să fie de încredere, un bun pedagog și o persoană cu care poți lucra.

Nu îți las aici niciun formular de contact sau orice altă fentă de ”CALL TO ACTION” sau marketing. Scopul acestui articol este să te ajute să iei o decizie cât mai înțeleaptă pentru afacerea ta atunci când angajezi o agenție SEO.

Te rog la final să dai și apropiaților tăi aceste recomandări dacă le consideri valide și de bun simț. 

Mulțumesc!