Continut de calitate optimizat Continut de calitate optimizat

Conținut de calitate. Ce este de fapt și cum creezi conținut de calitate?

Cuvântul conținut și sintagma conținut de calitate sunt repetate atât de des încât par să-și piardă semnificația. Așadar, hai să vedem împreună ce este conținutul și ce înseamnă conținut remarcabil.

Ce este conținutul?

Înainte de a putea crea, gestiona, reutiliza și optimiza eficient conținutul, trebuie să avem o idee clară despre ce înseamnă acest concept.

Așadar, în termeni cât mai simpli conținutul înseamnă toate textele, graficele, fotografiile, ilustrațiile, videoclipurile și animațiile folosite pentru a descrie o companie, produsele sau serviciile sale.

Totuși, conținutul este ceva mai mult de atât. Într-o definiție ceva mai complexă, conținutul este în continuă mișcare și evoluție. Include modul în care compania ta interacționează și formează relații – cu clienții, cu alte companii sau chiar intern. 

Orice tip de informație care este procesată de simțurile noastre (văz, auz, miros, atingere, gust) este, în fapt, o formă de conținut. Este ceea ce ne ghidează în viața de zi cu zi, este modul în care comunicăm cu cei din jur și modul în care ne raportăm la viață și dăm sens evenimentelor. 

“Atunci când vine vorba de conținut de calitate, nu vorbim doar despre textul din articolele tale. Este, în fapt, calitatea site-ului tău în ansamblu. Și asta include totul de la layout și până la design.”

John Mueller – Webmaster Trends Analyst at Google
[25 Octombrie 2021: SearchEngineJournal.com]

Ce înseamnă conținut de calitate

Calitatea conținutului se referă la modul în care conținutul tău își atinge obiectivul (obiectivele). Se referă la profunzimea informațiilor și a perspectivelor conținute într-o bucată de conținut. Calitatea conținutului merge dincolo de informații și include, de asemenea, formatarea, lizibilitatea și corectitudinea gramaticală. Calitatea conținutului poate include, de asemenea, cât de bine este poziționat conținutul tău în căutări, cum conduce traficul, cum implică publicul tău și cum convertește utilizatorii.

Înțelegerea audienței

Înainte de a începe efectiv să creezi conținutul de pe site-ul tău este foarte important să îți înțelegi, înainte de toate, audiența. Cine este publicul tău țintă, ce nevoi are și ce își dorește de la site-ul tău? Acestea sunt întrebările la care trebuie să răspunzi și care te vor ajuta să creezi conținut util și relevant pentru publicul tău. 

Creează conținut relevant și util

Odată ce ai clarificat o personă pentru audiența ta este timpul să te concentrezi pe crearea de conținut relevant și util. Ce înseamnă acest lucru? 

În primul rând înseamnă să răspunzi cât mai rapid și mai corect la interogarea utilizatorilor, oferindu-le informațiile de care au nevoie în mod real. 

Hai să ne uităm la niște exemple pentru a înțelege mai bine relevanța și utilitatea. Sigur ți-ai cumpărat și tu, măcar o dată, un mobilier de la IKEA. Ai ajuns acasă cu el și ai desfăcut ambalajul. Ai găsit instrucțiunile de asamblare pentru mobilierul achiziționat. 

Ce ai remarcat? Ai observat că nu există nici măcar un singur cuvânt? Toate instrucțiunile sunt reprezentate prin imagini. Totodată, sigur ai întâmpinat dificultăți minime în asamblarea mobilierului. 

De ce? Pentru că acel „conținut” este gândit special pentru persona clienților IKEA – clientul IKEA poate fi oricine – un medic sau un inginer, la fel de bine cum poate fi o persoană cu dificultăți cognitive. Reprezentarea instrucțiunilor în imagini oferă posibilitatea oricui de a asambla mobilierul – indiferent de nivelul de alfabetizare, sau educație. 

În același mod vei gândi și tu crearea de conținut pe site-ul tău: în funcție de persona pe care o creionezi pentru clientul tău, va trebui să îi oferi cel mai util și relevant conținut pentru a obține cât mai repede și cât mai complet ceea ce are nevoie: un răspuns la o întrebare, o achiziție pentru un produs de care are nevoie, informații suplimentare, etc.

Este important să reții că motoarele de căutare, în speță Google, recompensează răspunsurile rapide. Cu cât oferi un răspuns corect, complet, relevant, mai repede, cu atât cresc șansele de a fi recompensat printr-o mai bună poziționare în SERP. Această informație o găsim chiar în patentele Google

Profunzime și originalitate

În marea de conținut care se găsește în mediul online în ziua de astăzi este foarte important să fii original. 

Creează conținut original

În mediul online sunt publicate zeci de miliarde de pagini anual. În acest mediu ultra competitiv trebuie să te asiguri că ieși în evidență în mod corect și eficient. 

În mare, conținutul original, înseamnă conținut care nu există deja în forma publicată de tine – aici putem vorbi despre orice: video, blog, o perspectivă nouă asupra produselor pe care le vinzi, regândirea perspectivelor mai vechi asupra unui anumit topic, etc..

Totodată, crearea de conținut original te va ajuta să te poziționezi ca un expert în nișa ta, lucru deosebit de important atunci când vine vorba de E-E-A-T. 

Unicitatea conținutului înseamnă și crearea unei voci de brand specifice business-ului tău care să facă apel nevoilor clienților tăi. O voce unică este ceea ce te va diferenția de alte branduri, iar un ton unic te va ajuta să creezi o conexiune emoțională cu clienții tăi. 

Este foarte important să ai în vedere și aspectele ceva mai practice atunci când creezi conținut original. Este o oportunitate excelentă de a face uz de principiile NLP și de a le integra în mod natural în conținutul tău. Vom vorbi despre aceste principii ceva mai jos în secțiunea de SEO. 

Creează conținut care explorează topicul în profunzime 

Conținutul de calitate înseamnă muncă de cercetare și durează. În crearea de conținut ar trebui să ne uităm, de asemenea, la relevanța tematică și la domeniile legate de subiectul despre care scriem și de care poate alți concurenți nu se folosesc. 

Să știi că și dacă ai un magazin online este bine să explorezi modalități prin care poți creea conținut care le oferă clienților tăi informații suplimentare. Poți și este recomandat să abordezi produsele pe care le vinzi din perspectiva utilității lor, a problemelor pe care le rezolvă, creând, astfel, conținut relevant din punct de vedere al topicului mai larg. 

Aici este o discuție ceva mai lungă, deoarece vrei să rămâi pe subiect, să oferi informații structurate, simplu de parcurs și să nu te pierzi în detalii doar de dragul de a scrie ceva. 

Un exemplu excepțional al unei afaceri online care explorează topicul în profunzime este seed.com. Seed s-a concentrat deosebit de mult pe construirea brandului lor și pe cultivarea încrederii: oferă informații deosebit de ample despre produsele lor, despre tehnologiile inovatoare care au stat la baza dezvoltării probioticelor pe care le comercializează și despre eficacitatea produselor. Astfel, Seed are un volum de căutări de tip brand de peste 150.000 doar în Statele Unite ale Americii.

Așa cum îți spuneam și în prima parte a acestui articol, îți recomand să studiezi exemplele oferite. Intră pe site-ul lor și navighează cu atenție fiecare pagină. Întreabă-te cum te face să te simți și încearcă să îți dai seama de ce te simți în modul acela. 

Creează conținut care oferă un câștig de informație

Google a lansat un nou patent în iunie 2018 prin care dezvoltă o metodă pentru cuantificarea calitativă a unicității conținutului în relație cu masa documentelor existente pentru o anumită interogare. 

Ce se întâmplă de fapt: Google, prin această „unealtă de măsurare” analizează unicitatea conținutului raportându-se la absolut toate celelalte documente deja existentente și pe care motorul de căutare le parcurge cu scopul de a structura rezultatele din SERP. 

Ce înseamnă asta pentru tine: Conținutul tău trebuie să fie unic și realmente util pentru utilizatori. „Information gain score” caută să recompenseze (sau să penalizeze – depinde de ce parte te afli) conținutul produs de IA, conținutul lipsit de originalitate sau conținutul „tras la indigo”. Practic, această nouă abordare caută să recompenseze inovarea, profunzimea și originalitatea. Va fi nevoie, în viitorul foarte apropiat să ne concentrăm din ce în ce mai mult pe producerea de conținut care oferă o valoare reală atât din punct de vedere experiențial, dar și informațional utilizatorilor și potențialilor noștri clienți.

”Aprofundează lectura, citește articolul scris de regretatul Bill Slawski: Ranking Search Results based on Information Gain Scores”.

Lizibilitate și viteză

Optimizează paginile pentru o încărcare rapidă

Viteza de încărcare a paginilor este deosebit de importantă pentru experiența utilizatorilor. Un semnal foarte important pentru motoarele de căutare este engagementul pe care utilizatorii îl au pe paginile tale. 

Iată un scenariu: ești pe prima pagină din SERP pe căutarea „adidași nike”, pe poziția 4. Utilizatorii deschid site-ul tău, însă se încarcă greu și nu au răbdare. Închid site-ul tău și deschid alt rezultat din SERP. Acesta este cel mai prost semnal pe care îl poate primi motorul de căutare privind experiența utilizatorilor pe site-ul tău. 

Desigur, viteza scăzută de încărcare poate afecta experiența utilizatorilor în orice moment pe parcursul navigării pe un site. Este important să te asiguri că experiența utilizatorilor este una optimă, de aceea în continuare discutăm despre ce înseamnă lizibilitate și cum asigurăm un timp mai mare pe pagină. 

Asigură lizibilitate și mărește timpul petrecut pe pagină

Conex punctului anterior este timpul petrecut de utilizatori pe pagină. Cu cât utilizatorii tăi sunt mai interesați de ceea ce le oferă un site și petrec mai mult timp pe o pagină, cu atât semnalele primite de motoarele de căutare vor fi mai favorabile. 

Din acest motiv este important ca conținutul tău să fie „engaging”. Știu că ai mai auzit asta și îți pare un termen destul de vag, dar acesta era motivul pentru care îți recomandăm să petreci puțin timp pe site-urile pe care ți le ofer ca exemple – tocmai pentru a înțelege prin propria ta experiență de ce acele tipuri de conținut sunt atât de performante și plac utilizatorilor. 

Conținutul pe care îl publici pe site-ul tău trebuie să aibă un grad ridicat de lizibilitate. Adică trebuie să fie ușor de citit și de înțeles de oricine. Chiar de oricine: și de persoane cu deficiențe de vedere și de persoane cu un nivel scăzut de educație și de persoane cu deficiențe cognitive.

Reține: conținutul nu este doar cuvântul scris. Conținutul reprezintă tot ce vede sau percepe prin alte simțuri (precum auzul, în cazul persoanelor nevăzătoare) un utilizator și care are o semnificație. Fiecare fotografie, buton, iconiță, video, bucată de text și informație de pe site-ul tău este o parte din conținut. Și fiecare trebuie să fie gândit, creat și optimizat pentru a oferi o experiență cât mai bună utilizatorilor care îți accesează site-ul. 

Structura conținutului joacă un rol important în ceea ce privește lizibilitatea. Cu cât conținutul tău este mai bine structurat, cu atât va fi mai „engaging” și cu atât va fi mai ușor de parcurs. 

Este bine să împarți întotdeauna conținutul în Macro context și Micro context cu un raport de 75%-25%. 

Pe o pagină de produs, de exemplu, echilibrul și integrarea eficientă a macro și micro contextului sunt absolut esențiale pentru a ghida clienții de la descoperirea produsului la luarea deciziei de cumpărare. Este important ca tranziția între aceste două niveluri de informație să fie fluidă și să permită utilizatorilor să aprofundeze detaliile produsului la alegere, fără a fi copleșiți din start.

Macro-context reprezintă: 

  • Titlul produsului
  • Fotografiile de produs
  • Butonul de call to action
  • Descrierea de bază a produsului
  • Prețul 

Micro-context reprezintă:

  • Detalii suplimentare privind ingredientele, materialele, sau orice alte elemente de interes 
  • Recenzii ale clienților
  • Prezență în media a produsului 
  • Elemente de „trust” caracteristice produsului: aici pot fi incluse orice fel de detalii precum materiale reciclate, surse sustenabile, culturi BIO, materiale de calitate – organice, studii de cercetare (dacă este vorba despre suplimente alimentare, de exemplu), informații suplimentare despre brand și valori, etc..

Credibilitate prin E-E-A-T

Încrederea este unul dintre cele mai prețioase elemente ale conținutului on-line. Fiecare brand, fiecare ecommerce, fiecare outlet de presă și blog sunt într-un maraton nesfârșit pentru a primi votul de încredere: atât al clienților și utilizatorilor, dar și al motoarelor de căutare. Credibilitatea, autenticitatea, coerența, consecvența, expertiza și autoritatea inspiră încredere. 

E-E-A-T înseamnă experiență, expertiză, autoritate și încredere. Fără primele trei, cea din urmă nu poate exista, iar în lumea unei concurențe acerbe în mediul online, încrederea este crucială.

E-E-A-T nu este un factor de ranking. Nu te crampona prea tare în ideea de a „măsura”, deoarece aici este vorba despre un concept calitativ și nu cantitativ (stricto sensu sociologic). E-E-A-T este conceptul pe care îl utilizează Google pentru a îngloba conținutul de calitate.

Factorii on-page care pot influența „scorul” E-E-A-T sunt: 

  • Transparența autorului / editorului prin intermediul profilurilor de autor și al paginilor despre noi
  • Linkuri către propriile surse 
  • Utilizarea https în domeniu
  • Încredere bazată pe cunoaștere ( concordanță cu cunoștințele și faptele convenționale)
  • Calitatea generală a conținutului site-ului web (conținut util)
  • Amploarea conținutului creat la nivelul întregului site
  • Citate și referințe de linkuri externe către surse cu autoritate
  • Numărul total de interacțiuni ale utilizatorilor cu conținutul creat

În afara de factorii on-page, mai există și o serie de posibili factori off-page care pot influența E-E-A-T. Într-o listă neexhaustivă, aceștia pot fi: 

  • Textul ancora al backlink-urilor
  • Diferite semnale pentru credibilitatea autorului/editorului:
    • de cât timp autorul produce conținut într-o anumită arie tematică
    • gradul de notorietate al autorului
    • ratingurile acordate de utilizatori conținutului publicat
    • numărul de materiale publicate de autor
    • Cu cât timp în urmă autorul a publicat ultima dată
    • Mențiuni ale autorului / publisherului în listele de premii și de best-of
    • Rata de click pe conținutul unui autor/publisher
    • Sentimentul în jurul mențiunilor sau evaluărilor

Discuția despre E-E-A-T este una destul de lungă și o abordăm separat într-un articol dedicat în care acoperim subiectul în detaliu. 

Creează conținut bazat pe experiență, expertiză și autoritate

Folosește-te întotdeauna de expertiza și autoritatea pe care o are brandul tău / site-ul / publicația și de cea a autorului sau autorilor care scriu pentru tine, atunci când creezi conținut. 

Experiența este un element deosebit de important în crearea de conținut de calitate. Iată ce ne spune Google despre experiență: 

„Ia în considerare măsura în care creatorul de conținut are experiența de primă mână sau de viață necesară pentru a trata subiectul. Multe tipuri de pagini sunt demne de încredere și își ating bine scopul atunci când sunt create de persoane cu o vastă experiență personală. De exemplu, în care ai avea încredere: o recenzie de produs de la cineva care a folosit personal produsul sau un review al cuiva care nu a făcut-o?” (Google Search Quality Evaluator Guidelines)

Generează încredere prin informații corecte și complete

Google ne spune că „scorul” de încredere este, practic, suma experienței, autorității și expertizei. 

Din punct de vedere tehnic, evident, este corect. Cu toate acestea, este bine, mai ales atunci când ești la început de drum, sau ai o afacere mică sau una locală să te gândești în particular ce înseamnă expertiza, experiența și autoritatea și să te concentrezi asupra elementelor pe care le poți dezvolta încă de la început. 

Review-urile favorabile din partea clienților tăi sunt deosebit de valoroase în construirea încrederii. Dar, review-urile vor fi întotdeauna direct proporționale cu experiența pe care o au clienții (de la interacțiunea cu site-ul tău și ușurința de a naviga, la calitatea produsului pe care îl oferi). 

Pagina despre noi – este o pagină importantă, mai ales pentru motoarele de căutare. Aici vrei să îți construiești expertiza prin elemente esențiale care sunt, pe de altă parte, și generatoare de încredere. 

Informații ample despre livrare, retururi, metode de plată, companie, litigii. Aceste elemente sunt absolut necesare pentru a crește încrederea. Prezența acestor informații pe site-ul tău este evaluată nu doar de motoarele de căutare, dar mai ales de clienții tăi. 

Informații complete și corecte privind produsele. Este foarte important să oferi informații structurate, complete, corecte și suficient de detaliate privind produsele pe care le comercializezi. Aceste aspecte au un impact semnificativ asupra scorului general de calitate și încredere. Ai în vedere întotdeauna să oferi informații care sunt în mod real de ajutor: de la fotografii de calitate și până la aspecte cruciale care informează decizia de cumpărare (ex: tabel de mărimi, materiale, ingrediente, sursa materialelor sau a ingredientelor, aspecte unice ale produsului prezentat, etc.).

Inițial, nu te vei putea poziționa ca o autoritate în domeniul în care ești activ. Cu toate acestea, în timp, și prin exploatarea tuturor canalelor pe care le ai la dispoziție, poți deveni o autoritate. Da, chiar dacă ești un magazin online. Dacă produsele pe care le comercializezi sunt apreciate de clienții tăi, dacă conținutul pe care îl publici în social media are recurență și valoare informațională, dacă publicații sau bloguri independente de calitate discută despre produsul tău și despre business-ul tău în mod natural, în timp vei obține autoritatea de care ai nevoie pentru a uni toate cele patru elemente E-E-A-T. 

Accesibilitate prin SEO

În timp ce obiectivul tău principal, indiferent de nișa pe care te găsești sau de conținutul pe care îl produci, rămâne să creezi conținut care ajută în mod real utilizatorii și oferă informații valoroase, optimizarea pentru motoarele de căutare rămâne o necesitate. Această necesitate decurge din nevoia de a avea o prezență, dacă vrei, cât mai proeminentă în motoarele de căutare, astfel încât clienții tăi să te poată găsi. 

Realizează cercetarea cuvintelor cheie

Este o realitate că lucrurile s-au schimbat masiv în ultimii ani. Dacă SEO obișnuia să fie un joc al numerelelor – mai multe backlink-uri, mai multe cuvinte cheie, articole mai lungi, în prezent vedem o evoluție înspre recompensarea conținutului de calitate. 

Totuși, analiza cuvintelor cheie nu este un proces redundant. Analiza cuvintelor cheie te ajută să îți formezi o perspectivă de ansamblu și apoi granulară asupra intenției de căutare a utilizatorilor. În schimb, această analiză va informa strategia ta de conținut. 

Toată treaba cu motoarele de căutare și SEO seamănă puțin cu limba engleză. Există niște reguli pe care trebuie să le respecți și care îți explică gramatica și pronunția, dar în egală măsură există tot la fel de multe excepții de la regulă. În cazul SEO, acest lucru sporește nevoia de aprofundare a elementelor și principiilor în mod individual pentru a avea o perspectivă completă și corectă. 

Ca o scurtă concluzie, nevoia de a face o cercetare a cuvintelor cheie nu s-a schimbat, însă modul în care vei utiliza cuvintele cheie, modul în care îți vei construi conținutul și modul în care îți vei creiona întreaga strategie de conținut s-a schimbat radical. 

Ca o regulă generală, pentru categoriile de Shopping, cuvintele cheie continuă să rămână relevante, dar și strategiile de conținut centrate în jurul cuvintelor cheie. Acest lucru se datorează faptului că, în genere, produsele și categoriile de produs rămân în continuare „cuvintele cheie” care răspund intenției de căutare. Asta nu înseamnă că îți permiți să creezi conținut mai puțin valoros. Dimpotrivă. 

Ca să înțelegi puțin mai bine cum se schimbă vechiul peisaj al cuvintelor cheie, în secțiunea următoare discutăm despre importanța sinergiilor semantice, relevanță și autoritate tematică și principiile NLP în sens mai larg. 

Folosește principiile NLP

NLP se referă la procesarea limbajului natural. Este un domeniu extrem de amplu, cu aplicabilitate variată și în continuă evoluție. 

În linii foarte mari, aceasta este o ramură a inteligenței artificiale care „traduce” conținutul astfel încât să poată fi înțeles de calculatoare. Ca să înțelegi mai bine și foarte simplu, hai să ne gândim la Data – androidul din Star Trek: Next Generation și la momentul în care a încercat sa învețe umorul. Pentru Data umorul era o chestiune perfect cuantificabilă: ce tipuri de glume există? De ce unele glume sunt mai bune decât altele? Care sunt elementele definitorii pentru o glumă? A adunat date calitative și cantitative despre umor, iar ulterior a început să creeze propriile glume. Este o abordare nenaturală pentru un om. Pentru noi, o glumă bună ține de prezența de spirit, de observație, de intuiție, de anumite cutume sociale, dar în linii mari, glumele sunt spontane, nu facem cercetare pentru a veni cu un banc bun. Pe de altă parte, pentru un computer, totul este cuantificabil, iar motoarele de căutare (care în esență sunt un tip de inteligență artificială) au nevoie să înțeleagă nu doar cuvinte, dar și un context mai larg în care anumite cuvinte, sau sintagme sunt utilizate. 

Pentru tine, propoziția „am stat pe bancă” înseamnă în mod evident că ai fost în parc, sau pe stradă și ai stat jos pe o bancă. Un computer are nevoie de date și de context pentru a face diferența dintre acea bancă din parc pe care te așezi și acea bancă, instituție financiară, care oferă credite. Aici intră în discuție semantica. Îți explic puțin mai jos ce înseamnă și de ce este importantă în contextul SEO și al conținutului de calitate.

SEO Semantic 

Hai să începem discuția cu un exemplu care te va ajuta să înțelegi mai bine ce înseamnă semantica. Gândește-te că ești la o petrecere foarte, foarte mare. La petrecere sunt câteva mii de invitați, cu domenii diferite de activitate (unii sunt actori, altii sunt ingineri, jurnaliști sau medici). Începi să te plimbi prin sala simpozionului în încercarea de a ajunge la bar să îți iei ceva de băut: observi câteva figuri cunoscute – sunt oameni pe care îi știi din mediul public, de la televizor, sau pe care îi urmărești în social media. La o privire mai atentă, observi că actorii stau la masă cu alți actori, regizori sau scenariști, în timp ce inginerii s-au așezat împreună cu alți ingineri. 

În lumea conținutului, acele figuri cunoscute pe care le-ai remarcat se numesc „entități”, iar modul în care s-au grupat fiecare pe „bisericuțe” se numesc „clustere tematice”. Această perspectivă este foarte simplificată, dar este de ajutor, sper, în înțelegerea celor două concepte centrale ale semanticii. 

Conceptul de entități stă la baza SEO semantic. Acestea sunt oameni, locuri, organizații sau lucruri. Clusterele tematice sunt un alt concept de bază care înseamnă organizarea conținutului în jurul unui subiect principal și subiecte secundare înrudite. Acest lucru îmbunătățește structura internă a site-ului și creează o rețea „informațională” care susține intențiile de căutare ale utilizatorilor.

La nivel teoretic SEO semantic reprezintă o abordare aprofundată, holistică, care implică înțelegerea modului în care motoarele de căutare interpretează și conectează informațiile dintr-o anumită pagină web pentru o anumită interogare – de aceea am și dat mai sus exemplul lui Data din Star Trek. 

La nivel practic, această abordare presupune crearea unei arhitecturi de conținut, care să fie intuitivă și valoroasă în primul rând pentru utilizatori, în timp ce creezi în mod natural o arhitectură atât la nivel micro, cât și la nivel macro, care permite motoarelor de căutare să înțeleagă mai bine conținutul de pe site-ul tău. 

Creează meta descrieri captivante

Dacă în secțiunea anterioară am vorbit despre concepte deosebit de complexe, nu aș vrea să treci cu vederea importanța unei chestiuni elementare precum meta descrierile. 

Știu, ai tot auzit că meta descrierile nu mai contează, că Google nu mai acordă importanță meta descrierilor și alte asemenea. Meta descrierea nu te va ajuta, cel mai probabil, în absolut niciun fel să te poziționezi mai bine în SERP, însă va ajuta, cu certitudine, utilizatorii. 

Meta-descrierile captivante, care cuprind esența paginilor tale informează utilizatorul despre ce urmează să găsească pe o anumită pagină din site-ul tău. Iar dacă este scrisă corect, îți va îmbunătăți rata de click – ceea ce este un semnal excepțional pentru motoarele de căutare și unul pe care nu vrei să îl neglijezi. 

Așadar, nu uita de elementele de bază și construiește întotdeauna strategiile tale de la glanular la nivel macro. 

Acoperirea subiectelor neexplorate

Identifică lacunele din conținut

O analiză a deficitului de conținut presupune căutarea informațiilor care lipsesc din conținutul site-ului tău web sau de pe site-urile concurenților. Acest proces este deosebit de util pentru a răspunde nevoilor utilizatorilor. 

Deficitul de conținut poate însemna:

  • Conținut lipsă: Dacă lipsește conținut, înseamnă că nu a fost acoperit deloc. Aceasta poate părea cea mai evidentă lacună, dar s-ar putea să nu o observi la prima vedere.
  • Conținut incomplet: Dacă conținutul tău este incomplet, cititorii vor obține o parte din informațiile pe care le doresc, dar tot va trebui să își continue demersul în altă parte. Este posibil să fi omis o sub-temă sau o perspectivă conexă, relevantă.
  • Conținut neactualizat: Conținutul învechit sugerează utilizatorilor că nu îți actualizezi site-ul suficient de des. Pentru a rămâne relevant, ia-ți timp în fiecare lună pentru a actualiza conținutul vechi.

Revino în mod regulat asupra conținutului tău

Pentru a te asigura că fiecare bucată de conținut de pe site-ul tău este de actualitate, este necesar să revii asupra conținutului în mod regulat. Într-un mediu concurențial, este esențial să ai un avantaj față de concurenți. Conținutul actualizat îți poate crea un avantaj competitiv în piața de search. 

Alte aspecte pe care să le ai în vedere în revizuirea regulată a conținutului:

  • Crearea de noi oportunități: În timpul revizuirii conținutului vechi, poți descoperi noi subiecte sau noi abordări ale aceluiași subiect care pot atrage noi segmente de audiență sau pot adresa mai bine nevoile clienților tăi. 
  • Repararea linkurilor: Linkurile „rupte” pot afecta atât experiența utilizatorului, cât și performanța SEO. Actualizarea conținutului oferă ocazia de a repara sau înlocui aceste linkuri.
  • Valorificarea conținutului: În loc să începi de la zero cu un nou conținut, actualizarea celui vechi este adesea un proces mai eficient din punct de vedere al timpului și al resurselor.

Concluzie

Conținutul este ca un organism viu – trebuie să fie în permanență interconectat, trebuie să evolueze, trebuie să se adapteze. Scopul conținutului este să educe, să inspire și să aducă plus valoare pentru clienți sau cititori. Iar pentru a fi cu adevărat performant, conținutul trebuie să creeze o experiență cu adevărat memorabilă, nu doar să informeze. 

Conținutul de calitate nu este doar o cerință a motoarelor de căutare. Este promisiunea pe care o faci tu fiecărui utilizator, cititor sau client: o experiență revelatoare, plină de însemnătate, într-un ocean nesfârșit de informații. 

Sper că acest articol te va ajuta să creezi conținut cu adevărat valoros pentru utilizatorii tăi în primul rând, dar și ținând cont de cele mai bune practici de optimizare pentru motoarele de căutare.