Domain Rating Domain Rating

Cât de important este scorul Domain Rating (DR) pentru SEO?

Domain Rating (DR) este un zombie SEO care refuză să moară.

Această metrică inutilă a deraiat mai multe proiecte de optimizare SEO pentru motoarele de căutare decât am putea vreodată să numărăm. Dar nu trebuie să mă crezi pe cuvânt. Doar uită-te la rezultatele competitive (și la rezultatele mai puțin competitive) și întreabă-te de ce site-urile cu un DR mai mic depășesc site-urile cu un DR mai mare. Această întrebare a fost pusă pe atât de multe forumuri și bloguri, încât ai crede că oamenii ar fi putut să își dea seama până acum. Din nefericire, afirmațiile flagrante de marketing sunt mai interesante și mai atractive decât adevărurile plictisitoare.

Hai să ne uităm încă o dată la Domain Rating (DR).

Domain Rating (DR) nu este folosit nici de Google, nici de Bing

Google a negat categoric utilizarea Domain Rating (DR). Bing a fost mai timid pe acest subiect, dar nu discută despre posibilele utilizări ale Domain Rating (DR).

Din moment ce motoarele de căutare care contează cel mai mult pentru majoritatea oamenilor nu folosesc Domain Rating (DR) sau ceva asemănător în procesele lor de clasificare, cum de a devenit Domain Rating (DR) o metrică așa de populară?

Domain Rating (DR) este calculat pe baza unor baze de date ale unor terțe părți.

Fiecare tool de SEO are o metrică similară cu ceea ce Ahrefs ne-a prezentat ca fiind Domain Rating (DR), dar niciuna dintre aceste companii nu utilizează datele colectate și utilizate de Microsoft Bing și Google.

Bazele de date ale terților sunt complet inutile pentru SEO. Acestea sunt utile pentru anumite tipuri de cercetare (inclusiv pentru a găsi backlink-uri pe care Bing și Google le pot utiliza), dar nu poți utiliza Moz, Majestic, Ahrefs, SERanking sau alte instrumente SEO pentru a cerceta și analiza în mod eficient, corect sau precis procesele de poziționare în motoarele de căutare.

„Dar oamenii ăștia publică tot felul de cercetări…”

Da, așa este. Asta nu înseamnă că cercetarea lor este „eficientă”, „corectă” sau „precisă”.

Domain Rating (DR) se exclude reciproc cu conceptul de PageRank.

Dacă Domain Rating (DR) ar putea fi folosit pentru a prezice dacă o pagină de pe un site web ar putea fi clasată pentru o interogare sau dacă ar putea transmite valoare prin intermediul link-urilor sale, atunci PageRank nu ar putea funcționa. PageRank se bazează pe o analiză la nivel de document a relațiilor dintre linkuri. Domain Rating (DR) încearcă să consolideze valoarea unui domeniu.

Cu toate acestea, fluxul PageRank poate fi oprit, tocat și direcționat greșit. Iată doar câteva moduri în care puteți întrerupe fluxul PageRank:

  • Conținutul parazit poate să aibă legături doar către conținut din afara site-ului.
  • Site-ul poate folosi PageRank Sculpting pentru a sufoca fluxul PageRank către unele pagini.
  • Site-ul poate bloca crawlerele de pe unele pagini prin intermediul directivelor meta „robots”.
  • Dacă puteți priva o pagină de PageRank, atunci autoritatea domeniului nu poate fi în vigoare. În aceeași măsură, dacă algoritmii motoarelor de căutare folosesc Domain Rating (DR), atunci fluxul de tip PageRank nu poate fi alterat prin adăugarea, eliminarea sau modificarea linkurilor dintre paginile unui site.

Știm că în procesele lor de clasificare motoarele de căutare folosesc algoritmi de tip PageRank. Prin urmare, acestea nu pot utiliza evaluări la nivel de domeniu pentru stabilirea pozițiilor.

Autoritatea domeniului nu reflectă dacă un site este sau nu penalizat

Autoritatea domeniului nu indică în mod direct dacă un site este sau nu afectat de o penalizare. Chiar dacă Google ar utiliza o metrică internă similară cu Domain Rating (DR), informațiile disponibile public ar fi limitate.

Un scor DR nu oferă detalii despre posibilele penalizări sau despre calitatea backlink-urilor unui site. O scădere a acestui scor nu înseamnă neapărat o penalizare, ci poate reflecta și schimbări în profilul de link-uri al site-ului.

Autoritatea domeniului nu afectează sau prezice capacitatea unui link de a transmite valoare.

Valoarea Domain Rating (DR) a site-ului tău, determinată de Ahrefs din propria lor bază de date (care nu este utilizată de Google), nu indică în niciun fel dacă Google:

  • Știe despre un link
  • Știe despre destinația link-ului
  • Permite linkului să transmită valoare în indexul său către acea destinație

Așadar, ai obținut un DR de 50? Foarte bine pentru tine. Dar asta nu are nimic de-a face cu ceea ce se întâmplă în interiorul indexului și algoritmilor Google. Este posibil ca link-urile care îți oferă o autoritate a domeniului ridicată să nu se regăsească nici măcar în indexul Google. Nu ar trebui să presupui niciodată că Google a indexat fiecare link raportat de alte resurse. Numai Google știe ce link-uri a indexat și faptul că Google nu îți va spune despre toate aceste linkuri nu face ca alte baze de date să fie utile sau să fie înlocuitori de încredere.

Nu există înlocuitori pentru cunoștințele proprii ale motorului de căutare despre linkurile tale de intrare și de ieșire.

Autoritatea domeniului nu are corespondent în cadrul Indexului Google sau Microsoft Bing, așa că nu contează cât de mare este.

Domain Rating (DR) este folosit de către spammeri.

Multe persoane care fac spam pe Bing și Google folosesc Domain Rating (DR) ca indicator pentru a evalua link-urile frauduloase pe care le dobândesc. Este posibil să nu știe care dintre aceste link-uri pot transmite și transmit valoare în Microsoft Bing și Google, dar ei cred că Domain Rating (DR) le oferă un avantaj.

Indiferent cât de inutil poate fi DR, credința într-o valoare falsă prevalează asupra realității. Asta înseamnă că singura utilitate reală pentru Domain Rating (DR) este de a atrage atenția nedorită din partea spammerilor de linkuri.

Posibila autoritate a domeniului pe care o poate obține site-ul tău este 0, deoarece niciun spammer nu ar avea încredere în linkurile de pe un site cu DA 0.

Citările privind Autoritatea domeniului în studiile de caz sunt semne de prostie pseudo științifică.

Orice studiu de caz sau prezentare SEO care folosește Domain Rating (DR) ca indicator este complet invalid. Nu are rost să îți pierzi timpul citind mai departe studiul de caz imediat ce dai peste prima referire la Domain Rating (DR).

Concluzie

Când vine vorba de optimizarea pentru motoarele de căutare Domain Rating (DR) nu numai că NU este util, dar este și dăunător. Folosirea Domain Rating (DR) ca metric introduce informații false în calculele tale. Suntem deja dezavantajați când vine vorba de a determina ce fac motoarele de căutare cu datele pe care le colectează. Nu avem nevoie de fantezii și măsurători false.

Va fi nevoie de timp, din păcate de mult timp, pentru a înțărca comunitatea de marketing de la Domain Rating (DR). Dar ceea ce este rușinos este faptul că oamenii nu ar fi trebuit să creadă niciodată în acest indicator de la bun început. Lipsa de gândire critică de care dă dovadă lumea SEO subliniază cât de lipsită de încredere este cu adevărat judecata marketerilor.

Este timpul ca oamenii să respingă orice discuție, prezentare, articol sau studiu de caz care folosește Domain Rating (DR). Dacă nu poți scrie un studiu de caz fără a face referire la Domain Rating (DR), nu trebuie sub nicio formă să scrii acel studiu de caz.