seo on page seo on page

Avantajele SEO On-Page

Optimizarea SEO On-Page este ușor de învățat, dar înțelegerea modului în care se aplică necesită pur și simplu experiență. „Ajustarea” factorilor SEO On-page necesită o înțelegere temeinică a ceea ce funcționează, de ce funcționează și de ce s-ar putea să nu ajute în toate situațiile.

Toată lumea adoră să vorbească despre modul în care factorii Off-page te ajută să te poziționezi mai bine în motoarele de căutare, dar oamenii menționează rareori avantajele de a face SEO On-page. 

Există o mulțime de avantaje în utilizarea acestei metode.

1) Poți controla complet elementele On-page. Cu „factorii Off-page” nu ai un control complet, dar îl ai cu propriile pagini. Le poți ajusta până când sunt perfecte.

2) Optimizarea On-page este gratuită. Nu te costă nimic să optimizezi paginile de pe site-ul tău, în afară de propriul know-how.

3) Este posibil ca unii competitori să nu fie la fel de conștienți de toate elementele On-page, alegând în schimb să se concentreze pe cele Off-page. Acest lucru ți-ar putea oferi un avantaj.

4) On-page și un text de vânzare eficient sunt similare. Poți scrie texte pentru a te poziționa mai bine în SERP, dar și pentru a informa vizitatorii.

5) Optimizarea On-page este ușoară. Se referă în primul rând la textul produs de tine.

Scrierea unui copy bun și livrarea unei optimizări On-page eficiente sunt pe aceeași lungime de undă. Cheia principală este să relatezi cât mai multe concepte cât mai amănunțit despre un subiect. Dar nu uita că în ziua de astăzi atenția utilizatorilor este limitată. Prin urmare, combină elementele vizuale cu text și linkuri relevante pentru a menține utilizatorii cât mai atenți pe paginile tale.

Din când în când, chiar este util să treci printr-un checklist și să te asiguri că nu ai omis nimic esențial. Detaliile care țin de SEO On-page sunt destul de meticuloase și nu este întotdeauna fun nici să le faci și nici să citești despre ele. 

De asemenea, probabil cei mai mulți dintre voi ați putea să scrieți principalele puncte din această listă cu ochii închiși, dar am constatat că oamenii uită de ce facem lucrurile pe măsură ce le facem. 

Lista cu raționamente On-Page:

  • Elevator pitch 1 în titlu
  • Elevator pitch 2 în tag-ul meta description
  • Elevator pitch 3 în antetul H1 și/sau în masthead
  • Cuvinte-cheie în textul relevant ALT= text copy
  • Atâtea blocuri de text relevante pe pagină cât de mult pare rezonabil
  • Accentuarea cuvintelor cheie acolo unde este logic
  • Accentuarea nejustificată a cuvintelor cheie, dacă are sens
  • Cuvinte cheie în textul de ancorare al legăturilor externe
  • Utilizarea URL-urilor absolute în toate link-urile
  • Cuvinte cheie în URL-ul paginii
  • Viteza de încărcare a paginii
  • Experiența utilizatorului (UX). Un site ușor de navigat, cu un design plăcut și conținut util va încuraja utilizatorii să rămână mai mult timp pe site și să revină.
  • Date structurate ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul paginii tale

Elevator pitch 1 în titlu – Cei mai mulți oameni ar spune ” pune cuvintele cheie în tag-ul de titlu”. Alții spun ” repetă-le de cât mai multe ori posibil”. Title tag-urile au o cantitate limitată de spațiu util. Mulți oameni care au numărat caracterele din paginile de rezultate ale căutării specifică un maxim de 60 de caractere pentru a scrie un titlu de pagină convingător. Poți obține lejer în jur de 9-12 cuvinte în 60 de caractere, astfel încât repetarea cuvintelor cheie este costisitoare. Fă acest lucru numai dacă ți se pare cu adevărat necesar, pentru că a afișa titluri lipsite de atractivitate utilizatorilor motoarelor de căutare este mai rău decât a nu avea un titlu convingător.

Titlul este practic ignorat după ce utilizatorul dă click pe pagină. Vrei ca titlul să le spună oamenilor despre ce este vorba în pagina ta și DE CE ar trebui să o viziteze.

Elevator pitch 2 în tag-ul meta description – Un meta description bun este relevant în raport cu cuvintele cheie vizate pentru pagina respectivă. La fel ca și titlul paginii, meta descrierea nu este utilă după ce persoana dă click pe pagină. Ar trebui să folosești meta descrierea pentru a le spune oamenilor de ce pagina ta este importantă pentru ei (deși nu-mi plac discursurile de vânzare exagerate – prefer să fie informative). Este posibil ca oamenii să caute un loc în care să-și cheltuie banii, deoarece studiile indică faptul că tindem să căutăm informații înainte de a cheltui o sumă de bani. 

Prin urmare, folosește-ți meta descrierea pentru a le oferi oamenilor cât mai multe informații convingătoare. Educă-i prin intermediul meta descrierii. 

Elevator pitch 3 în antetul H1 și/sau masthead – Nu toată lumea a depășit faza „Yuck, anteturile H1 sunt oribile” din vremea copilăriei lor în SEO. Etichetele H1 funcționează bine pentru că motoarele de căutare le recunosc ca o combinație de bold și LARGE FONT. Unii oameni cred că ierarhia HTML inerentă sistemului de antet Hx poate fi, de asemenea, luată în considerare. Accentuarea ajută. Structurile ierarhice pot, de asemenea, ajuta.

Cuvinte-cheie în navigarea pe site „Home” rămâne cel mai optimizat cuvânt cheie de pe internet, deoarece majoritatea oamenilor creează linkuri către URL-urile lor rădăcină cu acest cuvânt mai mult decât cu oricare altul. Poți face un link către Content UP sau poți face un link către Content Up Acasă, dar dacă faci doar un link către Acasă, nu le spui oamenilor la ce duce link-ul.

Adică, textul de ancorare a linkurilor interne este util nu doar pentru optimizarea pentru motoarele de căutare (asocierea textului ancoră al linkurilor cu paginile de destinație), ci este util și pentru oameni. Textul ancoră descriptiv, informativ, util pentru navigare este întotdeauna preferabil, în detrimentul textului ancoră frumușel, dar care nu transmite nimic. 

Cuvinte cheie în textul ALT= relevant – Deci, orice specialist SEO bun ( și prost) știe acum despre cât de util poate fi textul ALT=. În opinia mea, ar trebui să scrii acest text ca și cum nu ar exista imagini acolo. Fii informativ. Fii util.

Unii oameni fac link-uri prin imagini, atât intern cât și extern. Textul ALT= acționează ca un text normal de ancorare a linkurilor, dar asigură-te că textul tău este relevant pentru imagine și pentru destinație, pentru că nu știi niciodată când pagina ta va trece printr-o analiză manuală. În plus, dacă ai nevoie de linkuri relevante, tot ce trebuie să faci este să creezi un text relevant în care să le integrezi.

Atâtea blocuri de text relevante pe pagină câte blocuri de text relevante par rezonabile – Repetiția este foarte importantă pentru relevanța algoritmului, dar am lăsat-o în afara listei mele pentru că dacă optimizarea On-page se bazează exclusiv pe repetiție, fie o faci greșit, fie nu ai înțeles. M-am bazat pe repetiție și accent atunci când am contribuit cu texte pe site-urile altora. Inevitabil, cineva care nu știe ce face (sau căruia nu-i pasă de optimizare) îmi modifică copy-ul, reducând repetiția și accentul.

Nu există nicio limită la cantitatea de copy pe care o puteți pune pe o pagină. Puteți folosi 100 de cuvinte sau 5.000 de cuvinte. Dacă aș folosi 5.000 de cuvinte, aș vrea să maximizez repetiția pentru cele mai importante cuvinte cheie. Densitatea cuvintelor cheie nu este un factor și nu a mai fost un factor de ani de zile. Ceea ce contează este repetiția cuvintelor cheie, dar dacă creezi o pagină care arată ca un spam sunt șanse destul de mari ca altcineva să decidă că ESTE spam.

Fiecare paragraf ar trebui să aibă o anumită tematică a cuvintelor cheie, iar această tematică a cuvintelor cheie ar trebui să fie relevantă pentru ceva, fie pentru o pagină către care ai un link (ca în cazul unui articol din partea laterală), fie pentru restul tematicii paginii. Nu te chinui cu conceptele semantice. Optimizarea pentru motoarele de căutare este mai mult mecanică decât conceptuală în acest moment.

Pune accentul pe cuvinte cheie acolo unde are sens – Incluzi bullet-uri în textul tău? Îți fragmentezi textul pentru a-l face ușor de parcurs? Acestea sunt aspecte de bază privind lizibilitatea, dar dacă un motor de căutare analizează modul în care îți organizezi textul, va observa unde se pune accentul. Gândește-te la accentuarea cuvintelor ca și cum ar fi vorba de bani. Primești 1 leu pe care îl împarți între cuvintele de pe pagina ta. Un cuvânt de 5 bani primește mai puțină atenție decât unul de 50 de bani. De fiecare dată când accentuezi un cuvânt sau o expresie, iei din valoarea altor cuvinte și expresii accentuate.

Accentuarea cuvintelor cheie dacă are sens – Când ar avea sens? Pentru majoritatea site-urilor de business, nu ar fi cazul. Dar rămâi deschis pe măsură ce devii mai creativ. Ține minte doar că accentuarea nejustificată nu va îmbunătăți neapărat poziționarea ta în rezultatele căutărilor pentru anumite cuvinte cheie.

Cuvinte cheie în textul ancoră al link-urilor externe – A le spune specialiștilor în optimizare SEO să creeze linkuri cu cuvinte cheie relevante către alte site-uri este ca și cum i-ai cere lui Putin să își lase tancurile nesupravegheate. Regula de bază este că, dacă oferi un link relevant care transmite valoare, pagina de destinație ar trebui să se claseze mai sus decât a ta (toate celelalte lucruri fiind egale); dacă oferi zece linkuri relevante care transmit valoare, pagina ta ar trebui să se claseze mai bine decât celelalte zece (toate celelalte lucruri fiind egale). De ce? Pentru că pagina ta este resursa (și folosește cuvintele cheie relevante de cel puțin 10 ori).

Acest lucru ar trebui să fie de la sine înțeles, dar o mulțime de specialiști SEO au probleme în acest sens. Repetiție, repetiție, repetiție, repetiție. Dacă ești îndeajuns de mulțumit să construiești un text repetitiv prin intermediul link-urilor de intrare, ar trebui să fii destul de mulțumit să o faci prin intermediul link-urilor de ieșire. Este mai ușor să faci linkuri de ieșire decât să obții linkuri de intrare, deși nu există garanții.

Folosește URL-uri absolute în toate legăturile – O mare parte dintre dezvoltatorii de site-uri habar nu au cât de aiurea arată site-urile lor atunci când folosesc 10 formate diferite pentru URL-uri. Întotdeauna le-am spus oamenilor să aleagă un singur format și să îl folosească, dar dacă ai de gând să creezi link-uri către alte site-uri, atunci folosește URL-uri absolute. Nu o să mori dacă faci lucrurile cum trebuie. Ba dimpotrivă, o să mori dacă faci lucrurile greșit, iar lenea este o cale mult mai sigură de a face ceva greșit decât meticulozitatea.

Cuvinte cheie în URL-ul paginii – Cred că comunitatea SEO aproape că a înțeles această parte. Cuvintele cheie din numele de domeniu nu contează decât pentru branding. Cuvintele cheie în URL-ul paginii ajută la optimizarea pentru motoarele de căutare. Ar trebui să te întrebi: „Cum pot crea 1.000 de pagini de conținut cu valoare adăugată pe acest domeniu nou?” de fiecare dată când cumperi un domeniu. Uită-te întotdeauna și dincolo de nevoia imediată. Nu îți pune opreliști în creativitate.

Asta nu înseamnă că trebuie să creezi nume de pagini cu cuvinte spam pe care nimeni nu le consideră respectabile. Înseamnă doar că trebuie să te gândești la încorporarea cuvintelor cheie relevante în numele paginii (și al imaginii), nu în numele domeniului.

Îți recomand cu insistență utilizarea cratimei ( – ) ca separator. Da, este posibil ca Google să recunoască acum sublinierile ( _ ) ca fiind separatoare, dar este nevoie de mai puțin efort pentru a recunoaște și a reține o cratimă decât o subliniere.

Îți recomand cu insistență SĂ NU pui cuvinte împreună în numele paginilor. Poți alătura cuvintele în numele de domeniu, dar folosește cratimă în numele paginilor. Eu personal prefer cratimele în numele de domeniu, dar se pare că majoritatea oamenilor preferă să NU folosească cratime.

Rezumatul optimizării On-page

Dacă presupunem, de dragul discuției, că motoarele de căutare nu există, tot trebuie să îți optimizezi conținutul pentru a-l prezenta oamenilor. Prin urmare, optimizarea On-page devine critică, deoarece vrei ca oamenii să îți urmeze indicațiile. Vrei ca aceștia să-ți aprecieze munca. Vreți ca ei să revină și să vă recomande site-ul și altor persoane.

Motoarele de căutare apreciază genul de optimizare On-page pe care o faci pentru oameni și, sincer, în această branșă se acordă mult prea puțină atenție optimizării On-page reale. Aceasta funcționează mai bine decât cred majoritatea specialiștilor SEO și a funcționat întotdeauna foarte bine. Nici măcar să nu te gândești: „Da, dar în căutările competitive ai nevoie de linkuri”.

Răspuns greșit.

În interogările competitive, ai nevoie de cât mai multe opțiuni cu care să lucrezi, iar optimizarea On-page îți oferă mult mai multă flexibilitate și reziliență decât o va face vreodată goana după link-uri.

Lasă un răspuns