Audit SEO gratuit Audit SEO gratuit

De ce nu fac „Audit SEO gratuit”

A fost o vreme când…

Voiam să le demonstrez tuturor că sunt cel mai bun specialist SEO / strategist / cel mai bine informat și tehnic pe care l-au întâlnit vreodată. 

Puțini, foarte puțini proprietari de magazine online știu cu adevărat ce implică un audit SEO complet. 

Ceea ce nu știu ei este că…

Nu există audituri „finale” cum nu există ”strategii finale”. Așa cum nu exista nici ”strategii SEO” fără ”tactictici de implementare”.

Cât durează un audit SEO și ce include?

O estimare realistă pentru un audit SEO complet al unui site cu 50.000 de pagini ar fi între 50 și 150 de ore.

Deși 50-150 de ore poate părea mult, este important să rețineți că un audit SEO complet este un proces complex și detaliat, care necesită mult timp și expertiză. 

Aceasta include:

  • Auditul jurnalelor de server: Erori de server, timpul de răspuns al serverului, identificarea activității abuzive a boților nedoriti, a paginilor orfane, a conținutului duplicat, a problemelor de indexare și a problemelor de redirecționare etc.
  • Audit tehnic: Analiza structurii site-ului, a codului, a vitezei de încărcare, a indexării, a erorilor de crawling
  • Audit On-Page: Evaluarea titlurilor, meta descrierilor, structurii URL-urilor, a conținutului, a cuvintelor cheie, a linkurilor interne
  • Audit Off-Page: Analiza profilului de backlinkuri, a mențiunilor în social media, a autorității domeniului
  • Analiza concurenței (minim 5 competitori): Identificarea punctelor forte și a punctelor slabe ale competitorilor, a strategiilor lor SEO
  • Cercetarea cuvintelor cheie: Identificarea cuvintelor cheie relevante și a volumului de căutare
  • Elaborarea strategiei SEO: Stabilirea obiectivelor, a priorităților și a planului de acțiune

Realitatea este că nu poți oferi gratuit un audit SEO. Ce poți oferi gratuit este un scurt review pe baza unui checklist deja consacrat ca normă în industrie. Adevărul este că aceste review-uri gratuite sunt doar simplificări derizorii ale unui proces complex, menit să dicteze întreaga strategie SEO.

Ștacheta pe care mi-am impus-o este atât de înaltă, încât pierd din vedere ceea ce este cu adevărat important atunci când livrez orice recomandare SEO – capacitatea de acțiune. Poți să produci sute de pagini de documentație SEO, dar ghici ce – valorează zero dacă nimic din ea nu este implementat. 

De asemenea, țin cont de faptul că, cu cât pun în audit un limbaj mai complex și probleme nesfârșite, cu atât este mai puțin probabil ca clientul să urmărească cu atenție prezentarea. 

Nimănui nu-i place să audă sute de vești proaste despre site-ul său, condensate în jargonul industriei. Este o rețetă perfectă pentru a copleși orice client și, în esență, a-l face să renunțe cu totul, simțindu-se incapabil să facă ceva corect. 

Totuși, pentru a oferi clientului o perspectivă asupra performanței actuale, orice profesionist trebuie să cunoască întregul peisaj al business-lui online. Este responsabilitatea lui să prioritizeze cele mai importante acțiuni și să remedieze cele mai mari dintre probleme. Astfel, pentru a realiza aceste două lucruri, este absolut necesar să aibă o vedere de ansamblu cât mai completă și corectă asupra întregului peisaj al business-ului online.

Lasă un răspuns