Imagine despre relevanta linkurilor Imagine despre relevanta linkurilor

Ar trebui să fie credibile sau relevante linkurile externe? 

„Ar trebui ca linkurile să fie relevante sau credibile?” Aceasta este o întrebare importantă și, din păcate, nu este niciodată menționată corect de agențiile de marketing în discuție cu clienții.

Percepția colectivă se concentrează pe ideea eronată că ar trebui să urmărești doar link-uri relevante.

Ideea că un link poate avea o greutate mai mare de la o pagină dedicată aceluiași subiect ca și pagina de destinație este o altă prostie pe care bloggerii au preluat-o și mai apoi site-urile care vând advertoriale. Această idee eronată a fost amplificată și susținută de agențiile SEO care fac mai mulți bani din vânzarea de linkuri prin advertoriale. 

Oamenii din industria marketingului online nu au învățat niciodată din greșelile lor în ceea ce privește linkurile și relevanța. Acest lucru se datorează faptului că atât de multe „linkuri spam” s-au dovedit a fi linkuri irelevante. Cu toate acestea, după cum v-ar putea spune orice specialist în domeniul căutării sau orice membru al echipei de combatere a spam-ului pe Web, există milioane de linkuri spam relevante. Poate miliarde.

Din punct de vedere tehnic, toate linkurile sunt relevante dacă textul lor de ancorare este transmis către destinația linkului sau exprimă un concept similar cu ceea ce se află pe pagină. Dar iată câteva exemple de falsă relevanță între site-uri care sfidează modelul prea simplist de care s-au îndrăgostit specialiștii în marketing.

  • O pagină despre rețete de pe un site de fitness face trimitere la o pagină de rețete de pe un site de știri generale.
  • Un articol despre spamul pe internet conține exemple de site-uri spam.
  • O pagină de glume de pe un blog științific face trimitere la un site de glume.

Bine, putem spune că ai pagini relevante care creează linkuri către pagini relevante, dar cum rămâne cu știrile care creează linkuri către site-urile web ale candidaților politici? HotNews chiar candidează la președinție? Ar trebui ca Libertatea să fie considerată o resursă tradițională de ciorbă de burtă pentru că au pe site rețeta?

Exemplu contextual despre credibilitatea linkurilor
”Cum o dregi corect, astfel încât să nu se taie linkul”

Care este momentul în care încetezi să te mai minți singur și spui: „Acesta nu este un link relevant”?

Dacă faci linkuri către site-ul tău SEO de pe un site personal „oficial” non-SEO? Sunt linkurile relevante pentru că tu ești cel care construiește linkuri către tine, chiar dacă link-urile sunt despre SEO, dar încorporate în conținut non-SEO?

Este spam dacă pun un link către site-ul unui prieten care are o afacere care mi-a plăcut mult?

Să presupunem că în acest articol dau exemplu sau fac o analogie despre ”tenisul de masă” și pun link către magazinul online al prietenului meu care vinde echipament pentru tenis de masă. Este irelevant acest link?

Nu te grăbi să judeci link-urile pe care le obții pe baza conținutului din jurul lor. Da, spammerii pot scrie un articol atractiv despre Spania și să îl folosească pentru a crea un link către un site de jocuri de noroc (cum se și practică). Aceasta nu este cu adevărat un link legitim în ochii motoarelor de căutare, deși, din punct de vedere tehnic, este o legătură complet naturală.

Specialiștii SEO nu ar fi trebuit să eticheteze niciodată linkurile ca fiind „nenaturale”. Ai dreptul să creezi orice linkuri dorești în conținutul tău. Toate linkurile create în mod intenționat sunt naturale. Dar unele dintre ele încalcă liniile directoare ale motoarelor de căutare și sunt spammy. Asta nu le face să fie nenaturale.

Lăsând la o parte aceste mici probleme semantice, vreau să vorbesc despre cealaltă față a acestei monede. Linkurile irelevante pot fi foarte importante pentru tine, foarte utile și foarte naturale. Ele pot fi, de asemenea, foarte acceptabile pentru Google. Cele mai multe dintre linkurile pe care le obțin site-urile se încadrează în această categorie: nu provin de la site-uri din aceeași nișă. Nu am idee să fi primit nimeni niciodată un avertisment sau o penalizare „linkuri irelevante” de la Google. Nici nu mă aștept să primească cineva vreuna.

Nu relevanța este cea care contează pentru algoritmii de căutare. Contează intenția, dar este foarte greu pentru un algoritm de căutare să determine intenția. În cel mai bun caz, algoritmul poate emite niște calcule și o ființă umană poate spune: „Aceste scoruri indică intenția [X]”. „X” marchează intenția, dar nu există nicio garanție că experții în search vor avea dreptate.

Relevanța este cel mai supraestimat concept din optimizarea pentru motoarele de căutare (cu excepția oricărui alt concept care este mai supraestimat). Este prost înțeles de către specialiștii în căutare, astfel încât noi, bieții specialiști în marketing, suntem foarte prost echipați pentru a spune prea multe despre ce este relevanța, cum este determinată sau cât de mult contează.

Nu relevanța este cea care contează, ci credibilitatea

Din punct de vedere tehnic, de fiecare dată când un spammer întreabă „Cum pot construi linkuri naturale”, cad de pe scaun râzând când un specialist în marketing tare înțelept și atotștiutor îi răspunde: „Nu poți construi linkuri naturale”. Mulțumesc, ați greșit din nou.

Credibilitatea este mai importantă pentru algoritmii de căutare decât naturalețea, ca să fiu sincer. Când spun „credibil”, un specialist de search ar trebui să se gândească la „natural, acordat de redacție, neplătit, de preferință nesolicitat”. Dar linkurile credibile pot fi cumpărate, solicitate și amplasate de unul singur.

Aceasta este problema cu linkurile credibile: ele „par naturale” atunci când sunt făcute corect.

Ar fi greșit din partea mea să spun că obiectivul tău este să dobândești linkuri credibile, deoarece linkurile spammy pot fi foarte credibile. Pe de altă parte, legăturile care nu sunt spammy pot fi lipsite de orice credibilitate. La urma urmei, dacă începi astăzi să scrii pe blog despre escaladarea muntelui Everest și nimeni nu te-a văzut vreodată pe o rază de o mie de kilometri de acel munte, nimeni nu va crede că ești o sursă foarte credibilă de informații pe acest subiect.

Și dacă nu ești credibil, atunci cât de credibile vor fi linkurile tale?

Poate că tocmai ai inventat [macaroanele cu gaură la mijloc], le-ai brevetat și ești singura autoritate în ceea ce privește fabricarea și fierberea macaroanelor cu gaură la mijloc. Dar nimeni nu a auzit vreodată de aceste lucruri, deoarece astăzi este prima ta zi de marketing. Deci, cât de credibil ești? Și dacă nu ești credibil, atunci cât de credibile sunt linkurile tale?

Credibilitatea, ca și respectul, trebuie câștigată. Dar credibilitatea poate fi fabricată, este fabricată și este un indicator foarte puțin credibil (la fel ca orice indicator folosit pentru a măsura naturalețea).

Motoarele de căutare nu dispun de instrumentele necesare pentru a deosebi linkurile credibile și bune de linkurile credibile și proaste. Nici nu pot să își rafineze analiza linkurilor până la punctul în care să poată garanta o măsurare consecventă a relevanței.

Criteriile de relevanță nu spun nimic despre calitatea linkurilor

Nu poți aduce un argument convingător, coerent sau acceptabil pentru utilizarea relevanței ca indicator al calității sau acceptabilității legăturilor. Pur și simplu nu va funcționa. Web-ul nu funcționează în acest mod.

Criteriile tale de credibilitate nu sunt relevante nici pentru calitatea linkurilor

Nu poți descâlci aceste ițe încurcate ale unei logici complicate, deoarece relevanța și credibilitatea nu se exclud reciproc și nici nu sunt neapărat complementare. Pur și simplu sunt, la fel ca și relevanța topicului, și poți construi exemple care să satisfacă orice punct de vedere.

O încercare credibilă de a diferenția valoarea linkurilor relevante de cea a linkurilor irelevante ar trebui să se bazeze pe informații verificabile, dar ce putem verifica? Algoritmii de căutare sunt secrete comerciale și puțini specialiști în marketing provin din comunitatea specialiștilor în search. Cei care au lucrat în domeniu (google, microsoft bing) nu spun prea multe despre modul în care funcționează algoritmii de căutare.

Până la urmă, cred că linkurile credibile funcționează mai bine decât linkurile relevante, deoarece relevanța este un termen prea larg și imprecis. Nu poți măsura relevanța cu exactitate. Dar credibilitatea poate fi evaluată printr-o varietate de măsurători.

Nu trebuie să fim de acord cu criteriile motoarelor de căutare pentru a cuantifica gradul de credibilitate al unui anumit link; trebuie doar să acceptăm că specialiștii definesc credibilitatea în termenii care funcționează pentru ei.

Pentru un specialist în search, un link „natural” este mai credibil decât un link „nefiresc”. Prin extensie, asta înseamnă că orice legătură care „pare naturală” are cel puțin o credibilitate aparent superioară celei unui link care „pare nefiresc”. Dar aparențele pot fi înșelătoare, iar un algoritm bun ar trebui să caute să confirme semnalele pe care le asociază cu un link.

Definiția pe care o dai credibilității nu este suficientă pentru a garanta că linkurile tale vor fi acceptate de un motor de căutare. Nici definiția ta pentru naturalețe nu este suficientă pentru a garanta acest lucru. Ceea ce contează este că putem vorbi despre linkuri în contexte diferite și să ajungem la aceeași concluzie: nimeni nu are o metodă 100% fiabilă de a separa linkurile bune de cele rele.

Concluzia privind linkurile, relevanța și credibilitatea

După toate acestea, pot spune cu certitudine că linkurile tale nu sunt bune sau rele din cauza relevanței lor. Și nici nu sunt bune sau rele din cauza credibilității lor.

Linkurile tale sunt bune dacă nu sunt etichetate ca linkuri spam și sunt rele dacă sunt etichetate ca linkuri spam. Un link de tip spam este perceput ca o încercare de a influența în mod intenționat un algoritm de căutare într-un mod care nu s-ar fi întâmplat în mod normal dacă algoritmul nu ar fi fost acolo.

  • Un link spammy poate fi complet natural, dar nu este acceptabil pentru un motor de căutare.
  • Dacă alegi linkurile pe baza relevanței, procedezi greșit.
  • Dacă alegi linkuri pe baza credibilității, procedezi greșit.

Dacă alegi linkuri pentru a manipula algoritmii de căutare, îți asumi un risc. Nu voi spune că este greșit sau corect pentru că ai dreptul să faci ce dorești și la fel și Google.

Agențiile SEO ar trebui să se concentreze mai mult pe calitatea conținutului advertorialelor, decât să vândă relevanță pe mii de euro.