Branding SEO Branding SEO

Acționează ca un brand, fii tratat ca un brand

Deși SEO poate ajuta la atragerea unui număr mai mare de vizitatori pe site, ceea ce se întâmplă după aceea este și mai important, motiv pentru care ar trebui să investești într-un branding de calitate care să genereze conversii.

SEO poate contribui la creșterea numărului de vizite pe site-ul unei afaceri, dar ceea ce se întâmplă în continuare este chiar mai important. Succesul nostru în marketing este adesea legat de conversii și venituri. Dar ce se întâmplă când conversiile sunt scăzute, chiar dacă reușim să atragem vizitatori pe site? Acest lucru poate fi uneori rezultatul unui branding slab.

Ce este brandingul și de ce este important?

Brandingul cuprinde tot ceea ce este legat de tine și de compania ta. Include logo-ul, fontul, culorile și imaginile tale. Este, în esență, povestea ta și a afacerii tale.

Gândește-te astfel: înainte ca un client nou să cumpere produsul tău, trebuie să cumpere mesajul tău. Brandingul îți permite să-ți spui povestea, și vrei să o spui înainte ca altcineva să o facă. Brandingul este cel care construiește o relație între tine și clienții tăi.

Ce face un expert în branding?

Pe scurt, un expert în branding stabilește o strategie și modelează brandul tău pentru a-l face cât mai vizibil și de succes. Facem acest lucru cu ajutorul acestor patru elemente cheie:

  1. Brand, Viziune, Misiune, Valori: Acestea sunt CE și DE CE-ul brandului tău. Este ceea ce te definește. 
  2. Logo: Acesta este impresia vizuală a afacerii tale și imaginea brandului tău. Este modul în care oamenii te vor vedea și își vor aminti de tine. 
  3. Ghidul brandului: Acesta este planul afacerii tale. Este povestea ta, viziunea, misiunea, valorile, logo-urile, culorile, fonturile, totul. Este despre menținerea conecvenței. 
  4. Site-ul tău: Este crucial pentru angajarea consumatorilor. Este instrumentul tău esențial de informare și mediul în unde poți interacționa cu clienții.

Ce este SEO și de ce este important?

SEO este un set de analize și acțiuni ce te ajută să fii găsit de clienții tăi în motoarele de căutare. Ne obligă pe noi, cei din industrie, să gândim strategic și analitic. De asemenea, ne solicită să testăm cele mai bune practici pentru a vedea ce funcționează și ce nu. Acest lucru este important pentru că ceea ce vedem online ca „cele mai bune practici” nu este întotdeauna ceea ce vedem când implementăm acele strategii noi înșine. SEO este de asemenea important din aceste motive:

  • SEO este modul în care poți fi competitiv pe piața de căutare. Gândește-te la asta ca la un raft într-un magazin alimentar. Dacă produsul tău alimentar este la nivelul ochilor, va atrage mai multe priviri – mai multe impresii, dacă vrei. Când comparăm acest lucru cu produsele alimentare de pe raftul de jos, acestea nu primesc la fel de multe priviri. Produsele tale riscă să nu fie găsite de clienții tăi. Transferând acest concept online, aici intervine SEO – îți oferă o șansă să te lupți cu competitorii tăi în peisajul de search și să obții avantaje competitive.
  • SEO este modul în care poți rămâne relevant când oamenii folosesc Google. Este ca zicala „ochii care nu se văd, se uită”. Clienții tăi potențiali nu știu să te ia în considerare dacă nu te pot găsi. Ei nu pot ști ceva despre care nici măcar nu au auzit că există. Este similar cu o revistă: cine apare pe coperta din față va fi puțin mai relevant decât cineva menționat pe pagina 10.
  • SEO este modul în care poți lua decizii de de business cu impact real. SEO și analizele merg mână în mână. Aici afli ce funcționează, ce nu funcționează și cum poți ajusta strategiile. SEO nu este o strategie de tip „setează și uită”. Este continuă și evoluează în timp. Aceste date și evoluții pot informa deciziile de afaceri pe care le iei.

Ce face un expert SEO?

Oriunde există o căsuță de căutare, există SEO. Acest tip de suport poate include elementele de bază, cum ar fi cercetarea cuvintelor cheie, scrierea de conținut și construirea inteligentă de linkuri interne. Poate include, de asemenea, strategii mai avansate, cum ar fi managementul crawl-ului , căutarea internă pe site și optimizarea conversiilor.

Când te gândești la ce fac consultanții SEO, trebuie să știi că responsabilitățile noastre continuă să crească și să evolueze în timp. Devenim mai integrați cu alte echipe de marketing. Strategii SEO au devenit într-un fel aproape ca niște consultanți de afaceri.

Cum putem combina brandingul și SEO?

Brandingul și SEO par a fi strategii foarte diferite, dar pot beneficia una de cealaltă.

Fără un branding bun…

Eforturile SEO pot merge doar până la un punct. Poți avea cel mai bun conținut din lume, dar riști să alungi vizitatorii de pe site dacă aceștia nu pot trece peste aspectul, senzația sau designul site-ului tău. Un branding bun ajută la oferirea unei experiențe generale mai bune a utilizatorului și poate ajuta la creșterea ratelor de conversie. Cu un branding bun, construiești relații de încredere și faci procesul puțin mai ușor.

Fără SEO bun…

Brandingul poate merge doar până la un punct. Poți avea un branding excelent, dar ar putea fi inutil dacă există riscul de a nu fi găsit de utilizatorii motoarelor de căutare.

Care este comportamentul tipic al utilizatorului motoarelor de căutare?

Modelul tipic de comportament al utilizatorului de motoare de căutare poate arăta cam așa:

  1. Vizitatorul efectuează o căutare pe Google. Acest lucru pare destul de simplu.
  2. Vizitatorul face click pe listarea ta din Google datorită unui suport SEO excelent. Se poate argumenta că aici începe prima impresie despre brandul tău. Apariția ta pe prima pagină ajută la creșterea șanselor ca cineva să dea click pe rezultatul tău. Desigur, asta presupunând că listarea ta este relevantă pentru căutarea lor.
  3. Vizitatorul decide rapid dacă vrea să rămână pe site, bazându-se pe aspectul și senzația site-ului. Să presupunem că cineva ajunge în sfârșit pe site-ul tău. Înainte chiar să citească articolul, sau să vizualizeze produsele, decide rapid cât de bună este experiența pe care o are. Aici brandingul poate juca un rol foarte important în modul în care se desfășoară lucrurile.
  4. Vizitatorul decide apoi să examineze/citească conținutul și dacă dorește să cumpere sau să se informeze. Experiența utilizatorului se extinde dincolo de conținutul excelent în sine. Aceasta se transpune, de asemenea, în modul în care totul este prezentat și cât de ușor este de examinat sau citit. Experiențele excelente ale utilizatorilor cresc șansele de conversie. Acest lucru poate include semnale sociale, descărcări sau conversia finală: o vânzare.

Influența și importanța branding-uli asupra E-E-A-T

Brandingul influențează în mod semnificativ elementele de experiență, expertiză, autoritate și încredere (E-E-A-T), care sunt vitale pentru evaluarea calității conținutului unui site în ochii motoarelor de căutare precum Google. Iată cum fiecare dintre aceste componente este impactată de branding:

Experiența

Aceasta se referă la experiența ta directă cu subiectul despre care scrii. Brandingul eficient transmite această experiență prin povestea brandului, arătând clar legătura ta directă sau experiența personală cu subiectul. De exemplu, dacă site-ul tău este despre rețete culinare și tu ai experimentat personal această condiție sau ești strâns legat de aceasta, acest lucru ar trebui să fie evident în prezentarea brandului tău.

Expertiza

Se referă la credibilitatea ta în domeniul respectiv. Brandingul ar trebui să sublinieze clar aria de expertiză și competențele tale, oferind dovezi care să sprijine ceea ce afirmi. De exemplu, dacă ești blogger culinar, brandingul tău ar trebui să reflecte acest lucru clar și verificarea acestor informații să poată fi realizată cît mai facil.

Autoritate

Autoritatea este modul în care te percep alții în domeniul tău. Un branding puternic ajută la stabilirea unei reputații ca sursă de încredere pentru informații, ceea ce ar putea determina publicațiile de specialitate să te contacteze pentru citate sau informații legate de experiența ta în domeniul culinar. Aceasta se manifestă prin recunoașterea externă, cărți scrise, publicații sau chiar prin prezența în mass-media.

Încredere

Aceasta se referă la sinceritatea și acuratețea informațiilor pe care le oferi. Brandingul tău ar trebui să creeze o imagine transparentă, fiabilă, asigurându-se că informațiile sunt verificabile și prezentate într-un mod care nu induce în eroare. Acest aspect este crucial, deoarece utilizatorii trebuie să aibă încredere în ceea ce comunici pe site-ul tău sau când ești citat pe alte platforme.

Brandingul care exemplifică E-E-A-T, conform Liniilor Directoare pentru Evaluatori de Calitate de la Google, arată că un conținut de înaltă calitate este creat cu timp, efort, expertiză, talent și abilități adecvate, scopul său fiind clar și bine realizat. Brandingul trebuie să evite designul înșelător al paginilor și să pună accentul pe ajutorul oferit utilizatorului, nu doar pe beneficiile proprietarului site-ului.

Astfel, un branding puternic nu doar că sporește vizibilitatea și impactul unui site, dar este esențial pentru a asigura relevanța și autoritatea în ochii atât a utilizatorilor cât și a motoarelor de căutare.

Sfaturile bune de branding pe care ar trebui să le urmezi

Acum că știi importanța brandingului și cum poate ajuta SEO, iată câteva lucruri de luat în considerare atunci când cauți următorul expert în branding:

Un bun expert în branding ar trebui să înceapă prin a se informa de la tine. Iată câteva întrebări pe care un expert în branding ar trebui să ți le pună. Aceste întrebări sunt importante pentru că designerul va construi fundațiile brandului tău pe baza răspunsurilor tale:

  • Cine este publicul/clientul tău?
  • Cine sunt competitorii tăi?
  • Ce branduri îți plac?
  • Ce branduri nu îți plac?
  • Ce te face diferit?
  • Care este povestea ta?
  • Care sunt obiectivele afacerii tale?
  • Ce culori îți plac și de ce?

Cunoaște-ți publicul.

Vizezi un public cu buget redus? Sau poate un public prietenos cu mediul? În funcție de cine este publicul tău țintă, acesta va avea un impact enorm asupra designului, culorilor și mesajului.

Testează diferite formate de fonturi.

Fonturile sunt mai importante decât crezi. Un designer de brand ar trebui să petreacă câteva ore căutând fontul perfect pentru tine. Aceste fonturi vor fi utilizate în zone precum site-ul tău web și broșurile tipărite. Iată câteva exemple de fonturi și scopul lor:

  • Serif: tradițional, respectabil și de încredere
  • Sans Serif: puternic, curat și modern
  • Script: eleganță și sofisticare
  • Display: unic și distractiv

Folosește un branding consistent pe toate activele digitale.

Indiferent unde se află brandingul tău, vrei ca totul să fie interconectat. Culorile, aspectul și senzația ar trebui să se reflecte în site-ul tău web și pe platformele de social media pentru a sublinia cine ești și ce reprezintă brandul tău.

Evoluează odată cu vremurile și publicul tău.

Un exemplu perfect de evoluție reușită este magazinul online de băuturi alcoolice Fine Store. A reușit să crească, să evolueze și să domine nișa. Acum este un brand distinct, puternic și de încredere la nivel național.

Folosește CMS-ul potrivit pentru brandingul și SEO-ul tău în funcție de parcursul tău.

O întrebare frecventă pe care o primesc este ce CMS ar trebui folosit. Pentru mulți dintre noi este ușor să alegem WordPress. Dar acest lucru ar trebui să fie decis pe baza bugetului și resurselor. Site-ul tău web ar trebui să crească odată cu afacerea ta. Indiferent de platformă, un branding bun ar trebui să fie o prioritate. Pentru afacerile care folosesc Magento sau Shopify, le voi spune să investească într-un branding bun înainte chiar să ia în considerare SEO. Același lucru este valabil și pentru WordPress și altele, dar de obicei, afacerile care folosesc platforme CMS cu template-uri au un buget și resurse limitate.

La final…

Când te gândești la SEO și branding, te rog să ai în vedere că SEO poate ajuta la optimizarea unui site web, brandingul poate ajuta la optimizarea deciziilor. Ai trei secunde pentru a menține un vizitator pe pagina ta. Fă din afacerea ta un brand de impact!

Lasă un răspuns