Imagine, video, text? (Coffee, tea, me?)

Imagine, video,  text? (Coffee, tea, me?)

Chiar daca video joaca un rol foarte mare in cercurile productiilor de marketing, si cuvintele sunt extrem de importante. Chiar daca ele sunt, de cele mai multe ori, doar o subtitrare a filmuletelor.

In vreme ce continutul este vazut ca o tensiune intre creativitate si directiile business-ului, eu nu il percep deloc asa: ceea ce scriem se produce doar folosind cele mai bune tehnici pentru a reusi sa impresionam publicul cu adevarat. Este un vals intre strategie si inspiratie.

Un bun jurnalist citeste, se intreaba, adapteaza si …se bucura.

„Un scriitor este persoana pentru care scrisul este mult mai greu decat pentru restul lumii.” Thomas Mann

Aceste calitati au fost mentionate de mai multi scriitori EVG (EnVeritas Group), iar elementul comun este dragostea pentru cuvantul scris si dorinta de a fi totul corect atat tehnic, cat si artistic. Scriitorii vorbesc constant despre importanta cititului – multi spun ca scrisul este doar un furt de la altii. Cheia este curiozitatea: scriitorii buni observa, intreaba, cantaresc, se pun in locul oamenilor si joaca rolul de avocat al diavolului.
O scriitura buna este precisa, exact la tinta, intriganta si miscatoare.

Hai sa incepem cu ceea ce nu e scris bine – fraze ca „Atmosfera primitoare a restaurantului complimenteaza un meniu variat.” What? Suna destul de sofisticat si foloseste adjective inteligente si atragatoare. Dar genul acesta de text poate descrie orice restaurant, de oriunde. Nu ne aduce nicio informatie, nu ne atrage atentia si nu lasa nicio urma de care ne-am putea aminti mai tarziu.

Scriitorii buni te fac sa vezi clar imaginea, fiind precisi in descriere. Acest lucru include atat acuratetea cat si prezenta detaliilor – mentionate corect, dar cat mai succint posibil. Acestia reusesc sa ramana fixati pe tinta avand mereu in minte publicul pentru care scriu. Dar a-ti cunoaste audienta nu inseamna a-i prezenta ceea ce deja stie in moduri in care este obisnuita sa auda informatia. O scriitura buna intriga. Intr-o zona atat de competitiva ca internetul, scrisul trebuie sa atraga atentia si sa produca o reactie.

Chiar si cand vorbesc despre ce inseamna sa scrii bine in general si despre asemanarile intre stiluri, ar fi gresit sa nu recunosc ca a realiza o descriere de hotel este foarte diferit de felul in care scrii o scurta poveste.

Un continut bun se concentreaza pe nevoile publicului.

„Am luat decizia de a scrie pentru cititorii mei, si nu de a cauta mai multi cititori pentru textele mele.” Seth Godin
Contentul reprezinta obiectivele unei organizatii si ale publicului acesteia. Ce are el nevoie sa stie si ce vrea sa stie? Care sunt parerile lui preconcepute? Incercam sa le intarim sau sa le alungam?

Un text bun iti da energie, indiferent despre ce vorbeste.“ Marilyn Hacker

Intorcandu-ne la inspiratie vs. tehnica, un scriitor bun isi gaseste inspiratia in particularitatea, pozitia si unicititatea subiectului despre care vorbesc. Puterea de a gasi aceasta inspiratie si de a o transmite mai departe cititorului consta in detaliile concrete. Un scriitor bun perfectioneaza imaginile. Isi intreaba clientul pe cat de mult posibil, apoi isi pun aceleasi intrebari chiar lor daca nu gasesc pe altcineva, si fac orice le sta in putinta pentru a gasi raspunsurile.

Autor: Emily Smith, Content Writer and Editor , enveritasgroup.com

admin


Sunt redactor sef Psychologies, scriu de peste 15 ani în tot soiul de reviste şi pe site-uri. Am scris cărţi şi am scris poezie. Mai nou, produc video. Media is my thing. Mă pasionează tot ce ţine de branding, de content marketing, în general, toate lucrurile cu care jonglăm în cursa pentru atenţia umană şi persuasiune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2017 ContentUp.ro