„Toate reclamele din ultima perioadă pică într-una din cele două mari categorii: proaste sau plictisitoare”

„Toate reclamele din ultima perioadă pică într-una din cele două mari categorii: proaste sau plictisitoare”

„Toate reclamele din ultima perioadă pică într-una din cele două mari categorii: proaste sau plictisitoare”

Toate reclamele din ultima perioadă pică într-una din cele două mari categorii: proaste sau plictisitoare. Cu toate astea, puțini dintre liderii creativi vorbesc despre acest lucru; nimeni nu îndrăznește să tulbure apele.

Când spun că native advertising nu e ok deloc, mă refer la creativitate, pentru că asta știu eu: creativitate. Fac publicitate creativă de mai bine de 25 de ani. Am realizat sute de reclame bune (și mii proaste), am câștigat premii, am jurizat și am revizuit publicitate profesionistă timp de nouă ani. În ultimul an, am click-uit și am citit și m-am uitat la foarte multă publicitate pe foarte multe site-uri de media mari. Advertisingul creativ este distrus de tehnologie, distrus de creatorii digitali de conținut, de managerii de social media, de studiourile de creație locale, de jurnaliștii apăruți peste noapte și chiar de clienți.

„Urăsc reclamele…” spui tu. Corect. „Dar îmi plac articolele de tip listă sau GIF style cu conținut sponsorizat, pentru că nu mi se vinde nimic. Și de vreme ce nu mi se vinde nimic, mă simt OK să share-uiesc cu prietenii“ îți mai spui.

Nu s-au făcut foarte multe studii independente despre efectele advertisingului nativ. Pentru că este ceva dificil de măsurat. Dar o cercetare realizată anul trecut arată că două treimi dintre cei care au participat la studiu și care au văzut o reclamă nativă, spun că nu își mai amintesc absolut nimic din ea, iar 95% dintre ei nu își amintesc cine era sponsorul acesteia. Nouăzeci și cinci la sută.

Există două motive pentru asta:
1. Cele mai multe reclame native sunt gândite să nu arate a reclame; ele sunt gândite să se amestece cât mai mult posibil cu conținutul editorialistic. 2. Creativitatea din toată această publicitate primară- și vorbind serios, aproape toate conținuturile- sunt oribile. Sunt special făcute să nu convingă, gândite să nu vândă nici brandul și nici beneficiile de pe urma acestuia.

Este o cât se poate de simplă eschivare a creatorilor, o eschivare leneșă de la a încerca să fii în același timp și entertaining și convingător – adică definiția unei reclame de calitate. Iar așa cum toți oamenii de publicitate „tradiționali“ știu, a face publicitate de calitate înseamnă o muncă foarte grea.

Dar tu mergi înainte și continui să te bucuri la rapoartele despre click-uri și share-uri, pretinzând că ai reușit o inovație digitală.
De ce agențiile nu produc conținuturi cu adevărat amuzante, informative și creative pentru branduri, rămâne încă un mister pentru mine. Garantez că ar fi mult mai eficient.

Este un singur om de publicitate care a fost vocal în legătură cu publicitatea digitală de proastă calitate. John Hegarty, partener fondator al agenției de advertising înainte-foarte-bună-acum-aproape-peste-medie Bartle Bogle Hegarty din Londra, și creator al câtorva dintre cele mai bune reclame din istorie. Vorbind despre starea actuală a publicității:

„Ne-am îndrăgostit de tehnologie în loc să transformăm tehnologia într-o sclavă a ideilor… Făcând asta, ne-am pierdut abilitățile de a convinge oameni. Am început să confundăm persuasiunea cu promovarea. Industria noastră se referă la persuasiune. E cu adevărat fantastic când reușești să convingi cu ceva adevărat, ăsta e cel mai minunat lucru din lume.”

Adevăr+ Persuasiune = Advertising de calitate. Poftim, iubitorilor de tehnologie, o formulă matematică!

Bill Bernbach a avut ceva de zis despre publicitatea anostă: „Dacă nimeni nu îți remarcă reclama, atunci tot ce-ai făcut este academic si atat.”
Autor: Mark Duffy ; site: digiday.com

admin


Sunt redactor sef Psychologies, scriu de peste 15 ani în tot soiul de reviste şi pe site-uri. Am scris cărţi şi am scris poezie. Mai nou, produc video. Media is my thing. Mă pasionează tot ce ţine de branding, de content marketing, în general, toate lucrurile cu care jonglăm în cursa pentru atenţia umană şi persuasiune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2017 ContentUp.ro