18 mituri despre content digital şi marketing

18 mituri despre content digital şi marketing

18 mituri despre content digital şi marketing

Mitul 1: Producţia de conţinut bun este ieftină

Nimic bun nu e ieftin pe lume. În realitate, în vreme ce continutul bun pus pe site sau pe blog ofera valoare formidabila, el cere un buget si niste resurse dedicate si constante. Orice act de calitate cere niste bani. Inclusiv scrisul pe site-ul tau.

Mitul 2. Cel mai bine este sa platesti pe cineva ieftin sa scrie pentru tine. Pana la urma, oricine poate scrie, nu?

In realitate, chiar daca un jurnalist începător e mai ieftin decât unul cu experienţă exista sanse ca ceea ce scrie incepatorul sa fie mai putin interesant. Şi nu vei avea rezultatele scontate. Găsirea de oameni care sa scrie bine nu e simplă si deseori ei au preţuri pe masura. Dar stii ca odata scris ori filmat acel continut, nu mai pierzi timp corectand greselile de începator…

Mitul 3. Marketing-ul prin continut e doar o „modă mai nouă în business“. Si nu va dura prea mult.

În realitate, în vreme ce nimeni nu poate prezice cât vor folosi oamenii sintagma aceasta (content marketing), un lucru e sigur: principiile din spatele acestui trend sunt foarte solide. Exista sanse ca pe viitor sa fie numit doar… marketing. De ce? Pentru ca un bun continut nu se degradeaza. Companiile inteligente il vor trata ca pe o proprietate pretioasa, nu ca pe o cheltuiala in plus.

Mitul 4. Marketing-ul prin conţinut este o disciplina independentă

Realitatea: marketingul prin continut îmbunătăţeste orice alt plan de marketing! Fie că este vorba despre evenimente sau PR, a scrie bine despre produse ori acţiuni ale firmei tale nu face decât sa le dea mai mare vizibilitate!

Mitul 5. Marketingul prin conţinut e unul si acelasi lucru cu SEO

In realitate: SEO este o parte importanta a distributiei de continut. Dar nu e acelasi lucru! A crea continut de valoare despre firma ta, produsele ei sau orice altceva e una. A propulsa acel continut pe retele sociale sau in ierarhia Google e altceva. Nu se confunda, ci se completeaza. Nu ai ce propulsa in Google daca nu ai continut bun. E simplu. Trebuie sa ai informatii relevante si bine prezentate pentru o crestere organica in cautari.

Mitul 6. Content marketing e acelasi lucru cu social media.
In realitate, daca nu ai continut, nu ai ce pune pe social media.

Mitul 7. Content marketing-ul e considerat de succes daca duce la vanzare.

In realitate, in vreme ce vanzarea este scopul final al creatiei de continut, ea nu este singurul scop al acesteia. De exemplu, ca rezultat al engagement-ului in continut, ai vrea ca publicul tau sa viziteze o anumita pagin a site-ului tau? Sa incerce produsul, etc?

Mitul 8. Content marketing se refera numai la postarile de pe blog.

In realitate, blogurile sunt updatate regulat cu continut de calitate, care poate servi de schelet pentru strategia de content marketing. Dar ele nu sunt singurele sau cele mai bune platforme de continut.

Mitul 9. Poti crea un continut care va deveni viral.

In realitate, continutul nu se viralizeaza ca prin minune, de unul singur. Si nici nu este nevoie. Nu orice tip de continut trebuie sa ajunga viral.

Mitul 10. Marketing-ul de continut inseamna „campanie de marketing“.
In realitate, nu ar trebui sa ne gandim la o campanie de continut, pentru ca asta insemana ca actiunile tale au un inceput si un final (de campanie). Natura continua a crearii continutului e doar una din caracteristicile ce il disting de reclama simpla.

Mitul 11. Marketing-ul de continut duce la castiguri rapide.

In realitate: poate lua destul timp (uneori pana la 6 luni), pana vei incepe sa vezi rezultatele eforturilor tale de marketare prin continut. Spre deosebire de advertisingul traditional, care vine cu dovezi de succes imediate (sau de esec…), continutul e mai degraba un maraton decat un sprint. Poti avea beneficii de pe urma informatiilor pe care le-ai publicat chiar cu …ani in urma.

Mitul 12. Mai mult continut, reach mai mare.

In realitate, brandurile pot sa nu produca asa de mult continut, dar sa il distribuie mai bine pentru rezultate bune. Concentreaza-te pe cel mai bun continut, fa-ti o retea de distributie a acestuia foarte buna (social media) si promoveaza-l constant. E mai bine decat sa creezi texte peste texte care spun acelasi lucru.

Mitul 13. Marketingul de continut exista numai in lumea revistelor si ziarelor…

In realitate, continutul eficace este marketat pe media digitale, pe print si la evenimente.

Mitul 14: In B2B, targetul este o afacere, nu o persoana.

In realitate, chiar daca marketezi catre o alta afacere sau client, sau faci marketing pentru un ONG ori alta organizatie nonprofit, te adresezi oamenilor! Oameni care au prioritati, care au atentia limitata, dar care vor sa ia decizia cea buna (de achizitie, de abonament, de vot, etc). Nu crede ca te adresezi doar unui unei entitati unidimensionale, ci oamenilor, cu emotiile lor! Si esti in competitie cu oricine stie mai bine sa le acceseze acele emotii.

Mitul 15. Content marketing e doar de umplutura.

In realitate, cand e facut cum trebuie, continutul ar trebui sa sustina misiunea principala a ta. Si interesele publicului. Asta, in final, iti aduce clienti care dau bani.

Mitul 16. Continutul exista doar de dragul de a crea continut.

In realitate, e vorba si despre distribuirea, dialogul cu publicul, selectarea raspunsurilor, sintetizarea informatiei, prezentarea aceluiasi mesaj in multimedia, etc. o intreaga constelatie a comunicarii!

Mitul 17. Content marketingul nu e diferit de celelalte tipuri de marketing.

In realitate, liderii de companii trebuie sa inteleaga ca e nevoie de strategie, de bani, si cel mai adesea, de o echipa dedicata ca sa faci un continut bun despre ceea ce vrei sa comunici. Cere o conceptie diferita asupra marketingului.

Mitul 18: Content marketing nu ajuta echipa de vanzari.
In realitate, ajuta enorm echipa de vanzari. Familiarizeaza in profunzime cumparatorii cu produsul, cauza, ideea, persoana, etc.

admin


Sunt redactor sef Psychologies, scriu de peste 15 ani în tot soiul de reviste şi pe site-uri. Am scris cărţi şi am scris poezie. Mai nou, produc video. Media is my thing. Mă pasionează tot ce ţine de branding, de content marketing, în general, toate lucrurile cu care jonglăm în cursa pentru atenţia umană şi persuasiune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2017 ContentUp.ro