Conţinut pe site sau doar un cont de Facebook?

Conţinut pe site sau doar un cont de Facebook?

Conţinut pe site sau doar un cont de Facebook?

Desi par unul si acelasi lucru – social media şi content marketing-ul (adică conţinut pe site-ul tău), sunt destul de diferite în realitate. Exista oarece suprapunere, dar, in esenta, ai nevoie de continut ca sa ai ce pune pe social media. Iar retelele de socializare sunt cruciale în doua momente:

1. Atunci cand iti asculti publicul ca sa vezi ce doreste, astfel încât poţi crea continut relevant pentru acel public
2. Cand faci distribuţia acelui continut.

Pe scurt, nu se poate unul fără celalalt.

Succesul pe social media începe cu un conţinut de buna calitate pe site-ul propriu!

Orice companie poate folosi retelele pentru a intreba oamenii ce vor, pentru a asculta publicul. E un avantaj direct. Dar, inainte de comunica acolo, ai nevoie de cateva lucruri:

1. O platforma de conţinut foarte bun. Un blog, un site, un canal de Youtube care sa fie componenta-cheie a strategiei tale de marketing prin continut (de „dat“ pe social media). Către aceste platforme (site-ul sau blogul propriu) trebuie sa fie directionat publicul. De ce? Pentru ca e mai util sa publici pe canale media care îţi apartin, decat pe cele… „inchiriate“ (reviste, TV, în general media de anvergură, canale tradiţionale, care cer bani).

2. E nevoie de resurse ca sa fii mereu prezent. Daca nu ai mai postat de ceva vreme e mai rau decat daca nu esti pe reteaua aia absolut deloc. Inainte de a te angaja pe o retea sociala, asigura-te ca ai tot ce trebuie ca sa updatezi iar si iar continutul de acolo. Revenim la ce spuneam: ai nevoie de continut. Plateste un bun jurnalist daca nu ai tu timp ca sa ti-l faca.

3. Un plan de informatii de …spus la lume. Trebuie sa intelegi de ce alegi Facebook si nu Twitter sau Google+, ca sa faci continut adecvat pentru aceste platforme.

Tips&tricks. Incepe la scara mica. Ia in calcul principalele social media (Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube), si vezi unde se aduna majoritatea celor pe care îi targhetezi.

Elemente cheie pentru un plan de continut si de social media

Bun. Esti o companie tare. Dar tot trebuie sa ai un plan pentru fiecare canal pe care pui informatie despre produsele tale. Doar pentru ca poti sa distribui nu inseamna ca si trebuie s-o faci.

Ca sa intelegi ce trebuie pentru fiecare canal de comunicare (Youtube, Facebook, Twitter, etc) raspunde la urmatoarele intrebari:
1. Care e scopul acestui canal? Trebuie sa existe un motiv pentru care alegi un canal media sau altul. Youtube cere alt tip de content decat Facebook sau Twitter.

2. Ce vreau sa obtin? Ce vrei sa faca X sau Y dupa ce vede ce ai postat tu pe Youtube Un share? Comentariu? Sa intre pe site-u tau de e-shopping? Sa se inregistreze cu datele personale? Etc., etc.

3. Ce tip de continut vrea publicul pe acest canal? Personalizeaza continutul pentru fiecare canal. Vezi ce mesaje se potrivesc pentru fiecare retea si creeaza ceva adresat acelui public specific. Gandeste-te la nevoile informationale ale oamenilor care vin pe Youtube sau Facebook si cum sa-i ajuti. Vor ceva video? Ceva informatie scurta si la obiect? Etc.

4. Care e tonul bun pentru canalul acesta? Cand iei in calcul formate pentru fiecare retea, trebuie sa stii care e tonul pentru canalul respectiv. Prietenos? Plin de umor? Conversational? Formal si profesionist?

5. Care este frecventa ideala? E bine sa intelegi cat de des ai nevoie sa publici pe fiecare canal. Cate postari pe saptamana? Dar pe zi? Ce moment al zilei este optim? Toate acestea vor fi diferite in functie de profilul companiei tale. Daca produci masini-unelte probabil ca nu ai nevoie sa comunici atat de des pe cat ar fi nevoie daca ai produce diverse sortimente de …branza.

Tips: scopurile tale dicteaza deciziile pe care le iei cu privire la informatiile din social media. De pilda, daca scopul actiunilor tale este cresterea numarului de inscrisi la newsletter, ar avea sens sa pui ceva lung si plicticos pe Facebook sau Twitter? Ce motiv ar avea cititorii sa se inscrie la newsletterul tau dar ei gasesc deja aceeasi informatie pe canale pe care le viziteaza regulat?

Cathy McPhillips (Content Marketing Institute)

admin


Sunt redactor sef Psychologies, scriu de peste 15 ani în tot soiul de reviste şi pe site-uri. Am scris cărţi şi am scris poezie. Mai nou, produc video. Media is my thing. Mă pasionează tot ce ţine de branding, de content marketing, în general, toate lucrurile cu care jonglăm în cursa pentru atenţia umană şi persuasiune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2017 ContentUp.ro