De ce e bine să inunzi lumea de conținut digital? Pentru că, astfel, concurenţii tăi devin invizibili

De ce e bine să inunzi lumea de conținut digital? Pentru că, astfel, concurenţii tăi devin invizibili

De ce e bine să inunzi lumea de conținut digital? Pentru că, astfel, concurenţii tăi devin invizibili

V-am tot bătut la cap cu ideea că trebuie să faceţi content digital, să aveţi site-uri şi profiluri de social media pe care să puneţi conţinut bun, bun, bun. Adică informativ, documentat şi haios. Dacă nu m-aţi crezut pe mine, atunci e bine să-l credeţi pe Mark Schaefer, un guru în materie de social media şi marketing digital.

În cartea sa The Content Code, Mark Schaefer zice aşa: Content is king. Aceasta e o idee persistentă în marketingul de azi şi de totdeauna. Dacă reuşeşti să produci acel conţinut grozav, senzaţional, nemaipomenit, amuzant, informativ, trăznit… atunci sigur lumea va vedea şi va veni către ţine.

Daaaaaaaaaaaaaaaaar:

Azi există un dezechilibru major între cantitatea de conţinut şi capacitatea fizică umană de a o consuma. Oamenii citesc toată ziua cu nasul în telefon, şi tot mai mult conţinut se adaugă pe internet mereu, şi le solicită atenţia. Deci, ce facem? Stăm şi ne uităm cum munca noastră, conținutul, devine o marfă tot mai slab evaluată? Scriem, scriem, facem video, şi cât vor putea oamenii să mai vadă și să mai citească?!

Mai spune Mark Schaefer : reach-ul organic a declinat din 2011 şi în unele industrii se apropie de 0. Explicaţia dată de Facebook este că există prea mult content. Userul mediu de Facebook vede în medie cam 2000 de subiecte în newsfeedul lui. E prea mult pentru a putea consuma (FB foloseşte un algoritm numit EdgeRank pentru a edita ceea ce văd oamenii).

Pentru o firmă mica, ce depinde de Facebook pentru a se conecta cu clienţii săi, şi sunt multe astfel de firme mici, sunt posibile doar două soluţii:

1. Să plătească mai mulţi bani pe producţia de conţinut de calitate, în încercarea de a-l vedea ieşind la suprafaţă în newsfeed-ul userilor;
2. Să plătească Facebook pentru a da boost la un post. În ambele cazuri, acest nou nivel vine cu un cost adăugat.

Dar chiar şi aceasă strategie de aruncat cu bani poate să iasă prost. Cu cât mai mulţi oameni cumpără un număr limitat de Ad-uri pe facebook, cu atât preţul acestora creşte şi devine prea mare pentru firmele mici.
Implicaţii? Deep pockets have an advantage, zice Schaefer. Pe româneşte: bagă bani în promovarea conţinutului tău.

Cu timpul, producătorii de content cu buget mic vor fi eliminaţi dacă nu promovează conţinutul. Cei care au buzunarele pline (şi sunt generoşi cu promovarea conţinutului pe care îl creează) au un avantaj, unul mare. Brandurile care pot copleşi piața cu content ridică ştacheta pentru concurenţă (şi o pot foarte bine bloca în atenţia consumatorilor).

Spuneam în alt articol de pe acest site că Facebook scade preţul de promovare pentru articole care au deja engagement. Adică cele care sunt deja interesante, îi fac pe oameni să reacţioneze. Deci e în interesul brandurilor să aibă astfel de articole.

Dar asta nu e tot. Nu vreau să va demoralizati, crezând că singură soluţie este să plătiţi. Se poate şi altfel: Avem nevoie de CONTENT IGNITION (tot lui Schaefer îi aparține termenul). Adică de o distribuţie fabuloasă a conţinutului făcut.

Şi cum facem noi asta?

Schaefer spune că prioritatea pentru transmiterea conţinutului este o combinaţie de artă, ştiinţă şi poate puţină magie matematică, ce include 6 factori: BADASS, acronim de la englezeştile:
1. Brand development
2. Audience and influencers
3. Distribution, advertising, promotion and SEO
4. Authority
5. Shareability embedded into each piece of content
6. Social proof and social signals

Dar, despre asta, dragi copii, în episodul viitor…

admin


Sunt redactor sef Psychologies, scriu de peste 15 ani în tot soiul de reviste şi pe site-uri. Am scris cărţi şi am scris poezie. Mai nou, produc video. Media is my thing. Mă pasionează tot ce ţine de branding, de content marketing, în general, toate lucrurile cu care jonglăm în cursa pentru atenţia umană şi persuasiune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2017 ContentUp.ro